۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۱۸۶۲
نماينده ولي فقيه در شهرستان پاكدشت:

تدفین شهداي گمنام در دانشگاه ها مایه افتخار دانشگاهیان است

نماينده ولي فقيه در شهرستان پاكدشت با بيان اينكه مبادا وسوسه هاي شيطاني سبب بي حرمتي به شهدا شود، گفت: شهداي مهمان در دانشگاه سبب ترقي دانشجوبان در تحصيلاتشان شده و موجب سعادت و افتخار دانشگاهيان هستند.
شهداي گمنام پاكدشت شهداي گمنام پاكدشت شهداي گمنام پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيين تشييع دو شهيد گمنام دفاع مقدس پيش از ظهر امروز با حضور كم نظير مردم ولايتمدار، خانواده معظم شهدا، طلاب، بسيجيان، دانشجويان و مسؤولان شهرستان پاكدشت برگزار شد.

مردم شهیدپرور و ولایت مدار شهرستان پاکدشت در سومین دهه ماهه محرم بار دیگر عطر بهاری شهدای گمنام را استشمام كردند و این بار دانشکده پردیس ابوریحان پاکدشت آغوش خود را به روی دو لاله پرپر بی نام و نشان دفاع مقدس گشود.

شهدایی که در ماه مهر و آغاز سال تحصیلی به دانشگاه آمدند تا به جاماندگان قافله شهدا درس عزت و سربلندی دهند، ماه محرم و روز شهادت امام زينالعابدين(ع) آمدند تا با تأسی از مقتدای خود سيد و سالار شهیدان امام حسین(ع) درس مقاومت، ایثار و ایستادگی را زمزمه کنند نه مذاکره و تعامل را...

بر اساس اين گزارش مردم اين دو لاله پرپر و گلگون كفن را از ميدان ساعت اين شهر به سمت دانشگاه پرديس ابوريحان تشييع كردند.

دانشجويان دانشگاه پرديس ابوريحان هم امروز درس آكادميك خود را تعطيل و پاي درس اين اساتيد ايثار و معرفت حاضر شدند.

حجت الاسلام حسن لزومي امام جمعه پاكدشت با حضور در اين مراسم اظهار كرد: اگر چه در جبهه هاي نبرد اين شهدا روزهاي غريبي را پشت سر گذاشتند اما امروز روز عزتشان است.

وي خطاب به دانشگاهيان حاضر در اين مراسم، شهدا را مهمان آنها خواند و گفت: اين شهدا براي عزت شما رفتند، قدردان آنان باشيد و از ايشان خوب پذيرايي كنيد و مطمئن باشيد كه  از حضور  آنها بهره خواهيد برد.

نماينده ولي فقيه در شهرستان پاكدشت ادامه داد: اگر اينان نرفته بودند معلوم نبود امروز همه ما چه وضعيتي داشتيم! امروز امنيتمان را مديون اين شهدا هستيم، آنها خيلي گردن ما حق دارند.

وي با گلايه از روشنفكران نوظهور گفت: مبادا تفكر روشنفكري گل كند و وسوسه هاي شيطاني سراغتان بيايد كه چرا شهدا به دانشگاه آمدند، مگر دانشگاه جاي قبور شهدا است!

ریيس شوراي فرهنگ عمومي پاكدشت با اشاره به تابوت شهدا، آنها را باعث برآورده شدن حاجات و ترقي دانشجوبان در تحصيلاتشان مطرح كرد و افزود: حضور شهدا در دانشگاه موجب سعادت و افتخار دانشجويان مي شود.

امام جمعه پاكدشت در پايان ضمن تشكر ازهمه دست اندركاران اجراي اين برنامه بار ديگر خطاب به دانشجويان گفت: بايد در پرتو نور شهدا راه درست را پيدا كرد و به مدارج بالاي معرفتت رسيد.

همچنين سعيد حداديان از مداحان اهل بيت با سرودن سرود حماسي "ياد امام و شهدا" مجلس را به فيض رساند.

حجت الاسلام مهدي هدايتي مسؤول كميته اجرايي اين مراسم در حاشيه اين برنامه با اعلام خبر مراسم شام غريبان اين شهدا گفت: مراسم شام غريبان امشب دوشنبه 24مهر بعد از نماز مغرب و عشا بر سر مزار پاكشان برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، مسؤولان وقت پرديس ابوريحان دانشگاه تهران و شهرستان پاكدشت از سال ۱۳۸۷ تاكنون مکاتبات متعددی را مبنی بر پذیرش شهدای گمنام و احداث مقبره شهدا در این دانشگاه داشته اند تا اينكه امروز و همزمان با روز شهادت امام سجاد(ع) 9سال لحظه شماری دانشجويان انقلابي به سر آمد و توفيق ميزباني اين اساتيد ايثار و مقاومت نصيب اين دانشگاه شد و اين آرزوي ديرينه محقق شد.

گفتني است اين دو شهيد به ترتيب 24 و 30 ساله و در عمليات بدر در شرق دجله و عمليات خيبر در منطقه مجنون به شهادت رسيده اند.

شايان ذكر است دانشكده پرديس ابوريحان تهران از سال 1331 در ابتداي ورودي پاكدشت در زميني به مساحت 30هكتار فعاليت خود را آغاز كرده است. اين دانشكده تحت نظر دانشگاه تهران تاكنون 11 شهيد كارمند و دانشجو از جمله شهداي بزرگي چون شهداي قمي و مظفر را در دوران دفاع مقدس و هم دفاع از حرم اهل بيت تقديم انقلاب كرده است./804/پ202/ب2

ارسال نظرات