۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۳۱۸۵۶
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

تقویت ایمان نخستین راهکار مقابله با نفوذ دشمن است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که راه های نفوذ دشمن بسیار گسترده است، گفت: نخستین راهکار برای مقابله با نفوذ دشمن، تقویت ایمان میان مردم، خانواده ها، جوانان، زنان و مردان جامعه اسلامی است.
معاونت پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ظهر امروز در نشست با معاونین پژوهش مدارس علمیه شهرستان اراک در رابطه با نقش طلاب در از بین بردن فاصله میان مردم و روحانیت، گفت: طلاب و روحانیان باید با روشنگری به موقع مردم و واکنش سریع نسبت به مسائل روز کشور، اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی افزود: جامعه اسلامی وظیفه دارد که با فراهم کردن تمهیدات لازم در بخش های مختلف، رضایت عمومی مردم را جلب کند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به افزایش فرهنگ دشمن شناسی در میان جامعه اسلامی، گفت: ما باید با دادن شناخت به مردم، سبب افزایش فرهنگ دشمن شناسی در میان جامعه اسلامی شویم تا خوراک تبلیغاتی برای دشمن فراهم نکنیم.

راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که راه های نفوذ دشمن بسیار گسترده است، گفت: اولین راهکار برای مقابله با نفوذ دشمن، تقویت ایمان میان مردم، خانواده ها، جوانان، زنان و مردان جامعه اسلامی است.

وی در رابطه به نقش تقویت ایمان برای مقابله با نفوذ دشمن به داستان حضرت موسی(ع) اشاره بیان داشت: حضرت موسی(ع) با یک عصای چوبی توانستند، فرعون را با وجود داشتن سپاهی عظیم شکست دهند و ایمان حضرت موسی(ع) به خدا و تبعیت قوم بنی اسرائیل از پیامبر زمانشان سبب شد که با یاری پروردگار در مقابل دشمن پیروز شوند.

حجت الاسلام مرادی در رابطه با اهمیت تابعیت مردم جامعه اسلامی از ولایت فقیه برای پیروزی قاطع بر دشمنان اسلام، افزود: تابعیت مردم جامعه اسلامی از ولایت فقیه منجر به پیروزی قاطع امت اسلامی بر دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود.

یاری خداوند متعال برای شکست دشمنان

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با یاری خداوند متعال برای شکست دشمنان و بدخواهان اسلام، بیان کرد: مهم ترین اصل برای رویایی با دشمنان، هراس نداشتن از نقشه های شوم آنان است و امت اسلامی باید تنها از خداوند متعال هراس داشته باشند  و در محضر خدا معصیت نکنند  و بدانند خداوند یاور مسلمانان است و دشمنان را شکست خواهد داد.

وی به تشریح بخشی از سوره انفال پرداخت و گفت: خداوند در سوره انفال می فرمایند: فَلاَتَخْشَوْهُمْواخشونى. از نفوذ، جنگ و تحریم های اقتصادی کفار نترسید، بلکه از انجام گناه در محضر خداوند هراس داشته باشید.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر جامعه ای خداترس باشد، از نقشه های شوم دشمن در امان خواهد بود و در مقابل بدخواهان با قدرت ایستادگی خواهد کرد./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات