۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۳۱۸۵۰
رییس شبکه جهانی ولایت تبیین کرد؛

از جاری شدن خون تازه تا ازدواج حضرت قاسم در کربلا!

آیت الله حسینی قزوینی در نشست پرسمان عاشورایی به برخی شبهات مطرح شده درباره عاشورا پاسخ داد.
آیت الله حسینی قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد حسینی قزوینی صبح امروز در نشست پرسمان عاشورایی و اربعین که در مجمتع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، به برخی سؤالات و شبهات مطرح شده درباره عاشورا پاسخ داد.

رییس شبکه جهانی ولایت در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: این که گفته می شود سر مبارک امام حسین(ع) بالای نیزه قرآن تلاوت کرده، در منابع مشاهده شده و مورد تأیید است اما این که خون تازه جاری شده باشد، بنده در هیچ منبعی مشاهده نکرده ام.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا سالار شهیدان با وجود علم به شهادت در کربلا، از رفتن به کوفه منصرف نشد، گفت: پیامبر اکرم(ص) می دانستند که در جنگ احد شکست می خورند اما به آن جنگ رفتند؛ امام حسین(ع) هم می دانستند در کربلا به شهادت خواهند رسید و بعد از آن هم خانواده ایشان به اسارت برده می شوند، اما اهل بیت(ع) طبق علمی لدنی که دارند، عمل نمی کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه تأکید کرد: رسول خدا(ص) علم الهی داشتند و از اسراسر با خبر بودند، ولی هنگامی که می خواستند قضاوت کنند، بر اساس شواهد حکم می کردند؛ علم لدنی اهل بیت(ع) برای ائمه اطهار(ع) تکلیف آور نیست؛ ایشان از طرف خداوند تکلیفی دارند که طبق آن مکلف هستند انجام وظیفه کنند.

وی درباره یکی از راویان عاشورا که یزید را مشروع می دانست، تصریح کرد: ابن تیمیه آن گونه که از معاویه و یزید طرفداری می کند و به اصطلاح، فضایل آن ها را بیان می کند، درباره امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع) و حضرت زهرا(س) هیچ فضیلت اخلاقی عنوان نمی کند و حتی اظهار می کند که برخی آیات قرآن کریم که درباره کفار است، خطاب به ایشان نازل شده است.

آیت الله حسینی قزوینی درباره قمه زنی در اماکن غیر عمومی، ابراز داشت: افرادی که مقلد مراجعی هستند که قمه زنی را حرام می دانند، این فعل چه در خانه و تنها و چه در اماکن عمومی حرام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: طبل فقط مخصوص و نشانه شادی نیست بلکه برای تحریک احساسات عزاداران است که شوق بیشتری در عزاداران و محبان اهل بیت(ع) ایجاد می کند؛ در واقع طبل هایی که در ایام عزاداری زده می شود با طبلی که در هنگام شادی زده می شود، متفاوت است.

رییس شبکه جهانی ولایت در پایان بیان داشت: در هیچ منبعی ذکر نشده است که حضرت قاسم(ع) در کربلا ازدواج کرده باشند و این سخن کاملا دروغ است؛ سن حضرت علی اکبر(ع) هم 24 تا 25 سال ذکر شده که سن ایشان از امام سجاد(ع) بیشتر بوده است./840/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات