۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۳۱۸۴۴
دبیر علمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی:

چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی برگزار می‌شود

دبیر علمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی گفت: چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی روز سه شنبه دوم آبان در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزارمی‌شود.
کنگره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرزاد جهان بین دبیر کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی امروز در نشست رسانه ای چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در همین مرکز برگزار شد، گفت: این کنگره با مشارکت 40 مرکز دانشگاهی و حوزوی برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق سیاست‌های گذشته نگاه ما بر مبنای این است که هر دیدگاهی که قوت بیشتری دارد به گفتمان غالب تبدیل شود، بنابراین دیدگاه‌های مختلف به بررسی و نقد یکدیگر می‌پردازند.

دبیر کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی بیان داشت: کنگره از هر نوع کار نمایشی پرهیز دارد و بیشتر به کار علمی تاکید کرده است، بر همین اساس پس از کنگره اول سطح مشارکت‌های علمی دانشگاه‌ها افزایش یافته است.

همچنین در ادامه این نشست عطا‌الله رفیعی دبیر علمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی طی سخنانی با اشاره به هدف برگزاری کنگره، گفت: گفتمان سازی و تصارب آراء با رویکرد اسلامی از جمله اهداف این کنگره است که در بخش دیگر آن به تولید مقالات علمی و پژوهشی می‌پردازد.

وی افزود: کنگره‌های اول، دوم و سوم طی سالهای 92، 93 و 94 برگزار شده که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود، در کنگره اول از 600 مقاله رسیده 90 مقاله انتخاب و در قالب 5 جلد کتاب منتشر شد، در کنگره دوم از حدود 600 مقاله دریافتی 111 مقاله مورد تایید قرار گرفته و در قالب 7 جلد کتاب منتشر شد، در کنگره سوم از 568 مقاله دریافتی 97 انتخاب شدند.

دبیر علمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ادامه داد: امسال در چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی 470 مقاله دریافت شده است که 80 عدد آن مورد تایید قرار گرفته و برای چاپ برگزیده می شود./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات