۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۳۱۸۲۴
رییس شورای سیاستگذاری کنگره علوم انسانی اسلامی:

تحول در علوم انسانی در نجات دانشگاه‌ها از استبداد و خودکامگی علوم انسانی غربی است

رییس شورای سیاستگذاری کنگره علوم انسانی اسلامی گفت: تا زمانی که دانشگاه‌های ایران از استبداد و خودکامگی علوم انسانی غربی نجات پیدا نکنند تحول در علوم انسانی آرزویی بیش نیست.
غلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام رضا غلامی رییس شورای سیاست‌گذاری کنگره علوم انسانی اسلامی، امروز در نشست رسانه ای چهارمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که در همین مرکز برگزار شد، گفت: معرفت و آگاهی پایه و اساس یک جامعه پیشرفته است.

وی افزود: جوامعی که بهای لازم را به معرفت نمی‌دهند درهای پیشرفت حقیقی به روی آنها باز نمی‌شود.

حجت الاسلام غلامی عنوان کرد: تمدنهای بزرگ زمانی به مرحله رشد و بالندگی دست پیدا می‌کنند که آزادی فکر و اندیشه در آن به سکه رایج تبدیل شود، نمی‌توان ادعای داشتن علوم انسانی اسلامی داشت اما سال‌ها از سکولارها در دانشگاه‌ها حمایت شود.

وی افزود: تا زمانی که دانشگاه‌های ایران از استبداد و خودکامگی علوم انسانی غربی نجات پیدا نکنند تحول در علوم انسانی آرزویی بیش نیست امیدواریم که استادان علوم انسانی کشورمان بیش از آن که در مسیر پرستش غربی‌ها باشند برای دستیابی به واقعیت‌ها تلاش کنند.

رییس شورای سیاستگذاری کنگره علوم انسانی اسلامی بیان داشت: باید علوم انسانی اسلامی با کنار گذاشتن تحجر حقایق اجتماعی را اصل قرار داده و غرق شدن جامعه در نهیلیسم و پوچ‌گرایی را نادیده نگیرد.

حجت الاسلام غلامی ابراز کرد: علوم انسانی اسلامی تلاش کرده با کمک آزاد اندیشی فرصت‌های جدیدی را برای علوم انسانی کشورمان فراهم کند و اینکه ثمر بخشی این فعالیت‌ها به در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و کوششی پیوسته و خستگی ناپذیر نیاز دارد.

وی گفت: فعالیت‌های علوم انسانی اسلامی تا به امروز خودجوش و مردمی و از حمایت‌ دولتی‌ها بی‌بهره بوده است. بسیاری از استادان و محققان بدون چشم داشت مالی براساس انگیزه های الهی وارد این عرصه شدند و با کمترین کمک‌ها کارهای بزرگی را انجام دادند.

رییس شورای سیاستگذاری کنگره علوم انسانی اسلامی اظهار داشت: از مظلومیت نظام اسلامی است که عمده امکانات در اختیار جریان روشن فکر و سکولار قرار می‌گیرد و با اینکه  اپوزیسیونها همواره از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند اما هیچ کمکی به علوم انسانی ندارند.

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: نظام به علوم انسانی کارآمد و مترقی نیاز دارد اما بسیاری از مسوولان جز تقلید و پیروی از علوم انسانی غربی چیزی در مخیله آنها نیست.

وی گفت: چهارمین کنگره علوم انسانی اسلامی در حالی به کار خود ادامه می‌دهد که همایشهای زیادی در زیر مجموعه آن کار می‌کنند که در میدان رقابتی برتری خود را ثابت خواهد کرد./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات