۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۸۲۳
پیش از ظهر امروز صورت گرفت؛

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام سجاد در دفتر آیت الله نوری

مراسم سوگواری چهارمین اختر تابناک ولایت و امامت، زین العابدین(ع) در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با حضور این مرجع تقلید شیعه برگزار شد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام زین العابدین(ع) که در دفتر حضرت آیت الله حسین نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرمایند، اگر فردی به عمد کسی را بکشد، جزای او جهنم است؛ به این نکته باید توجه داشت که اگر فردی به اشتباه کسی را به قتل برساند، این حدیث و آیه قرآن شامل او نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: «محمد بن مسلم زهری» فردی بود که در دستگاه بنی امیه، یک نفر را به اشتباه کشته بود و پس از آن به دلیل پشیمانی و عذاب وجدان به مدت 8 سال به غاری پناه برد و منزوی شد؛ امام سجاد(ع) با این فرد رو به رو شدند و فرمودند، این ناامیدی تو از بخشش خدا، گناهی بالاتر از قتلی که انجام داده ای دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند، مطلبی که جامعه نمی پذیرد، نباید بازگو شود؛ به قدری مطالب صحیح و متقن در دین مبین اسلام وجود دارد که اصلا نیازی نیست به سمت مطالبی برویم که شبهه دارد.

وی با اشاره به کژ سلیقه بودن برخی افراد اشاره کرد و ادامه داد: «سعید بن مسیب» پس از شهادت امام سجاد(ع) به جای رفتن به تشییع پیکر مبارک آن حضرت، به دلیل خلوت بودن مسجد پیامبر اکرم(ص) قصد کرد که دو رکعت نماز در آن مسجد بخواند، اما موفق به انجام هیچ کدام نشد.

حجت الاسلام عالمی در پایان سخنان خود تأکید کرد: جوانان باید تقوا و خداترسی را از ابتدای جوانی مدنظر داشته باشند./۸۴۰/۲۰۲/ح

ارسال نظرات