۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۳۱۸۲۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

هر نماز خواندنی انسان را نجات نمی‌دهد

رییس بنیاد فارس المؤمنین گفت: هر نماز و قرآن خواندنی نجات نمی‌دهد، عمر سعد هم نماز می‌خواند و کسانی که امام علی(ع) و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند حافظ قرآن بودند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد امیر برگزار شد، در بیان عوامل گریز از دین، گفت: یکی از عوامل دین گریزی، شیطان است که حمله همه جانبه به انسان می‌کند.

وی افزود: به فرمایش خداوند متعال در جنگ همه جانبه(پشت سر، روبرو، چپ و راست) انسان با شیطان، انسان مغلوب است. حمله شیطان از روبرو به انسان، این‌گونه است که امر آخرت را بر انسان آسان نشان می‌دهد و به او تلقین می‌کند که سخت نگیر.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: اگر قرار بود نماز نخوانیم و هر کار حرامی که دلمان خواست انجام دهیم و تنها با گریه بر امام حسین(ع) بخواهیم خدا از گناهان ما بگذرند، خطاست زیرا یزید هم بر امام اشک ریخت اما فایده‌ای به حالش نداشت.

وی در ادامه اظهار داشت: حمله شیطان از سمت راست به انسان، این‌گونه است که با آراستن و جلوه دادن بیراهه‌ها و موجه کردن شبهات دین انسان را از بین می‌برد و کاری می‌کند انسان به جایی برسد که به جای پرستش خدا، شیطان و هواهای نفسانی را می‌پرستد. راه اخلال در دین توحیدی از سوی شیطان که بسیار با سواد و عالم است و از زمان حضرت آدم(ع) وجود داشته، به واسطه دو روزنه است؛ یکی نهایت طلبی و حرص، دیگری لذت طلبی مطلق.

حجت الاسلام علوی تهرانی در ادامه ابراز داشت: طریق دوم که شیطان از طریق آن سد راه مستقیم انسان می شود این است که مسلمانان دین‌شان را مستند نمی‌گیرند و برای امور دینی، معنوی و عبادی خود نمی‌توانند دلیل بیاورند و وقتی شبهه‌ای مطرح می‌شود، قالب تهی کرده و دین را رها می‌کنند.

قاتلان امام علی و امام حسین از حافظان قرآن بودند

وی بیان داشت: دین غالب مردم ایران درسی نبوده بلکه ارثی است. امام صادق(ع) تاکید بر یادگیری دین به طور مستند دارند و به روایتی کسی که دینش مستند باشد حتی اگر کوه‌ها جابجا شوند جابجایی و تغییری در دین او پدید نمی‌آید.

رییس بنیاد فارس المؤمنین اظهار داشت: هر نماز خواندنی نجات نمی‌دهد، عمر سعد هم نماز می‌خواند. هر قرآن خواندنی نجات نمی‌دهد، کسانی که بر سینه امام علی(ع) و امام حسین(ع) نشستند حافظ قرآن بودند. انسان یا باید دانشمند، عالم و دین‌شناس باشد یا دانشجو تا بتواند با رأی و نظر حق دین خود را حفظ کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه فرد مسلمان باید از مباحث دینی خود مطلع باشد، گفت: نقطه افتراق اسلام و بهاییت بر خاتم النبییین است. یک فرد مسلمان باید بتواند خاتم النبییین را اثبات کند. ما برای چند سال عمر دنیا آنقدر فکر می‌کنیم، به خود نهیب بزنیم که برای روز قیامت که پنجاه هزار سال است چه کرده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه فرار از چنگال شیطان این است که دین را از عالم و  کارشناس آن بگیریم و به کارشناس آن هم عرضه کنیم تا دین ما دین حق باشد و در دین ما فساد و تباهی نیفتد./۹۶۶/پ202/ب۲

ارسال نظرات