۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۸۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

خدمت به خلق سبب ترویج اخلاق زیبای اسلامی می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی گفت: خدمت به خلق سبب ترویج اخلاق زیبای اسلامی شده و کمک به یکدیگر ارزش افزوده معنوی در فطرت انسان ها است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی امروز در نشست با معاونین و کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: نابینایی به معنای محرومیت از امکان زندگی متعارف نیست و افرادی که بخشی از نعمت های ظاهری را در اختیار ندارند در قسمت های دیگر بسیار توانمند هستند.

حجت الاسلام قربان پور افزود: ممکن است یک نفر بینایی نداشته باشد اما دارای هوشیاری، توجه و استعدادهایی فوق العاده در زمینه های گوناگون با برتری از شرایط متعارف باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به نهادینه شدن فرهنگ همدردی و همراهی جامعه اسلامی در قبال نابینایان پرداخت و تشریح کرد: باید با کمک مردم، امکان بهره مندی از فضای زندگی عمومی، علی رغم محرومیت از نعمت های ظاهری به نابینایان نیز داده شود. 

وظایف جامعه اسلامی برای فراهم کردن حیات مطلوب برای نابینایان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: کمک به یکدیگر یک ارزش افزوده معنوی در فطرت انسان ها است.

حجت الاسلام قربان پور در رابطه با وظایف جامعه اسلامی برای فراهم کردن حیات مطلوب برای نابینایان، بیان کرد: باید با فکر، برنامه ریزی و استفاده از ابزارهای  متعارف جامعه شرایطی را برای حیات مطلوب همراه با رعایت حقوق افراد برای نابینایان فراهم کرد.

وی اترات رعایت حقوق متقابل مردم جامعه را نسبت به یکدیگر برشمرد و گفت: رعایت حقوق متقابل مردم جامعه نسبت به یکدیگر، سبب افزایش عدالت اجتماعی، روحیه زندگی، همزیستی مسالمت آمیز، برادرانه زندگی کردن و ثواب در عملکرد می شود. 

کمک به یکدیگر باید به صورت ذاتی نهادینه شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: در جامعه اسلامی، کمک به یکدیگرباید به صورت ذاتی نهادینه شود.

حجت الاسلام قربان پور به دو توصیه مهم برای نابینایان اشاره کرد و گفت: اگر بخشی از نعمت های ظاهری وجود نداشت، افراد نا امید نباشند. نداشتن بینایی و بصیرت ظاهری چشم، نباید جایگاه فکری و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: نابینایان نباید بگویند امکان ادامه حیات نداریم، آنها نیز باید متفکرانه بیاندیشند و استعدادهایشان را شناسایی کنند تا بتوانند در بخش‌های دیگر نقاط قوت خود را افزایش دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در زمینه ظرفیت و پتانسیل نابینایان برای ثبت اختراع بیان کرد: نابینایان می توانند  به تناسب وضع و ضرورت هایی که در زندگی و حرکات اجتماعی آن ها وجود دارد و استعدادی که خداوند در اختیارشان به ودیعه گذاشته است، اختراعات ارزشمندی را متناسب با قشر خود در اجتماع تدارک ببینند.

 به گزارش رسا، پانزدهم اكتبر، به عنوان روز بزرگداشت نابينايان و قانون عصاي سفيد، نامگذاري شده است./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات