۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۸۰۱
آیت الله شفیعی:

علم امامت در قالب ادعیه و مناجات از سوی امام سجاد تبیین شد

آیت الله شفیعی با اشاره به ضرورت پرداختن به احوالات امام چهارم، گفت: امام زین العابدین(ع) به تقویت بعُد تقوا و زهد پرداخت و علم امامت را در قالب ادعیه و مناجات برای مردم تبیین و تشریح کرد.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در سلسله سخنرانی های ماه محرم در بیت معظم له با اشاره به روایات بیان شده درباره تاریخ شهادت امام زین العابدین(ع) اظهار داشت: 12 و 25 محرم دو تاریخ مطرح شده درباه شهادت امام چهارم است حال آنکه درباره ولادت آن حضرت اختلاف و روایات های مختلفی وجود دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اختلاف در زمان ولادت و شهاد معصومین تأثیری بر ولایت و امامت آنها ندارد، افزود: امام سجاد(ع) یا علی اوسط در مدینه متولد و همانجا به خاک سپرده شد که پس از شهادت پدر بزرگواشان در سال 61 هجری قمری به امامت رسید.

این عالم دینی با تأکید بر ضرورت پرداختن به احوالات امام چهارم تصریح کرد: حضرت زین العابدین(ع) حافظ امامت و ولایت پس از پدرشان هستند و امامتشان را در قالب زهد، تقوا و مناجات تحویل جامعه داد چرا که تقیه و خفقان در دوران زندگانی شان شدید بود.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه بنی امیه اجازه عملی کردن ادعای امامت به امام سجاد(ع) را ندادند، ابراز داشت: بنی امیه تنها برای حفظ تخت و تاج شان از قتل امام چهارم منصرف شد اما در عین حال فرصت حرکت علمی را ندادند؛ از این رو امام به تقویت بعُد تقوا و زهد پرداخت و علم امامت را در قالب ادعیه و مناجات برای مردم تبیین و تشریح کرد.

وی با اشاره به دعاهای امام سجاد(ع) گفت: از جمله حکمت های بیماری آن حضرت در روز عاشورا برداشته شدن حکم جهاد است تا با زنده ماندن سلسله امامت و ولایت استمرار داشته باشد./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات