۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۳۱۷۹۹
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج:

هزینه‌های سازش با آمریکا بیش از هزینه چالش با این کشور است

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه چالش با آمریکا هزینه‌اش کمتر از سازش با آمریکا است، گفت: براساس آیات قرآن کریم اگر کسی قائل به مبارزه با دشمن نباشد از دایره اسلام خارج است.
حجت‌الاسلام تویسرکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، شب گذشته در بیت الزهرا(س) گفت: قرآن، انسان را اهل تفکر و تعقل تربیت می‌کند.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم، اهل بیت(ع) را عاری از هر گونه زشتی و ناپاکی معرفی می‌کند و به مردم تاکید دارد که اهل مودت با آنان باشید.

 حجت الاسلام تویسرکانی با تاکید بر اینکه اگر کسی این مودت را نداشته باشد به دین و قرآن الهی ایمان نیاورده است، اظهار داشت: کلمه مودت نباید با محبت اشتباه گرفته شود این اشتباه است که برخی مودت را محبت معنا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج ادامه داد: محبت باید به مودت تبدیل شود تا به کمال دست یابد چرا که در مودت اطاعت عملی شرط بوده اما در محبت اطاعت الزامی نیست، مودت به ذات تعلق می‌گیرد ولی محبت به فعل مربوط می‌شود، مودت محبتی دائمی و ماندگار است اما محبت می‌تواند موقتی باشد، در محبت امکان خیانت وجود دارد اما در مودت این امر جاری نیست.

وی اضافه کرد: در مودت زمان و مکان نقشی ندارد در حالی که در محبت زمان و مکان اثر گذار است، در مودت تنوع گرایی وجود ندارد اگر مسلمانان به امیرمومنان(ع) مودت داشتند هرگز اطاعت از دیگری را ترجیح نمی‌دادند.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه در مودت با اهل بیت(ع) محبت به دشمنان راه ندارد، گفت: امکان ندارد کسی به خدا و قیامت ایمان داشته باشد ولی اهل محبت به دشمنان دین داشته باشد آنانی که به دشمنان محبت می‌کنند دین در قلبشان تثبیت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج ادامه داد: امروز افراد بسیاری هستند که می‌خواهند این دشمنی را از ما بگیرند رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: کسی که قائل به مبارزه با دشمن نیست از دایره اسلام خارج است؛ خداوند نیز در قرآن کریم می‌فرماید: مبادا محبت و مودت دشمنان را در دل تقویت کنید.

وی ادامه داد: دشمنی ما با آمریکا و اسرائیل یک بحث سیاسی نیست بلکه مساله اعتقادی است برای همین دشمن قابل مذاکره نیست. امروز آمریکا می‌خواهد بر ما تسلط یابد تا آنگونه که خودش می‌خواهد ما را هدایت کند.

حجت الاسلام تویسرکانی در پایان با اشاره به اینکه بیانات و گفتمانی که حضرت آقا دارند گفتمان قرآنی است، خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: چالش با آمریکا هزینه‌اش خیلی کمتر از سازش با آمریکا است؛ زمانی که انسان با عقلانیت به این سخن می‌نگرد می‌بیند که آمریکا، این دیو وحشی بی رحم قابل سازش نیست./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات