۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۱۷۹۸
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

ایمان به خدا سبب دوری از گناه و آرامش در انسان می شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان اینکه ایمان به خدا سبب دوری از گناه و آرامش در انسان می شود، گفت: ایمان به معنای باور قلبی است و باور به خداوند متعال، منجر به ایجاد انگیزه در فطرت انسان می شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در مسجد شهرجرد اراک، در رابطه با ضرورت یادگیری احکام مبتلابه تاکید کرد: یادگیری احکام مبتلابه، بر همه مکلفین واجب است.

حجت الاسلامی رودبارانی یادگیری احکام مبتلابه را حکم شرعی واجب دانست و تشریح کرد: با توجه به شرایط خاص زندگی امروز، همه ما به یادگیری احکام احتیاج داریم.

وی به سخنی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند: (( يا مَعْشَر الشِّيعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَينا کونُوا لَنا زَيْناً وَ لا تَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً.)) ای شيعيان، شما به ما منسوب هستيد، پس مايه زينت ما باشيد نه مايه آبروریزی ما. امام زمان(عج) از خوبی های امت خود شاد و از نقص های آنان ناراحت خواهند شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی امام زمان(عج) را پدر امت اسلامی دانست و بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّه؛ من و علی دو پدر این امّت هستیم.» وقتی امام علی(ع) پدر مسلمانان است، قطعا امام زمان(عج) نیز پدر ما است.

حجت الاسلام رودبارانی سه ویژگی ای که موجب زینت بخشیدن وجود انسان می شود را برشمرد و گفت: سه عاملی که منجر به افتخار ائمه اطهار به پیروان اسلام می شود انگیزه، برنامه و امکانات است.

وی به شرح انگیزه از عاملان افتخار ائمه اطهار(ع) به پیروان اسلام پرداخت و تشریح کرد: انسان های بی انگیزه دچار روزمرگی شده و افسرده می شوند و همچنین شعار افراد بی انگیزه "نمی توانیم" و "نمی شود" است و امام خمینی(ره) با انگیزه والای خود و عمل به دستورات قرآن کریم، منجر به بنیان گذاری انقلاب اسلامی شدند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در تشریح برنامه از عاملان افتخار ائمه اطهار(ع) به پیروان اسلام، گفت: نداشتن انگیزه، سبب توقف و نرسیدن به اهداف خواهد شد و برای هدر نرفتن انرژی مومنان، به یک برنامه مدون نیاز است.

حجت الاسلام رودبارانی با اشاره به آیه ۹۶ سوره مبارکه اعراف افزود: خداوند در سوره مبارکه اعراف می فرمایند: ولَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالأرْضِ وَلَکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ((  اگر مردم قریه ها ایمان آورده و پرهیزگاری پیشه کرده بودند برکات، آسمان و زمین را به رویشان می گشودیم، ولی پیامبران را به دروغگویی نسبت دادند ما نیز به کیفر کردارشان مؤاخذه شان کردیم. برترین عاملی که در بشر ایجاد انگیزه می کند، ایمان است.

وی در رابطه با نقش موثر ایمان در ایجاد انگیزه، بیان کرد: ایمان به خدا سبب دوری از گناه و آرامش انسان می شود و ایمان به معنای باور قلبی است و باور به خداوند متعال، منجر به ایجاد انگیزه در فطرت انسان می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به این نکته که دنیا مزرعه آخرت است، تاکید کرد: باور قلبی انسان به معاد و روز قیامت، سبب ایجاد انگیزه در وجود او می شود.

حجت الاسلام رودبارانی در رابطه با اهمیت اساسی اخلاص درعمل، افزود: اگر اعمال ما، با هدف جلب رضای خداوند باشد، پروردگار متعال آن ها را می بیند و به ازای هر حسنه، ده برابر به ما پاداش خواهد داد.

وی با تشریح نقش تقوا در زندگی اسلامی، بیان کرد: تقوا قاعده، قانون، برنامه و چارچوبی برای خوب زندگی کردن هست و یکی از راه های جلب رضایت ائمه اطهار(ع) و استجابت دعا، داشتن تقوا است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در تشریح امکانات از عاملان افتخار ائمه اطهار(ع) به پیروان اسلام، گفت: همانطور که در آیه ۹۶ سوره مبارکه اعراف اشاره شده است، خداوند می فرمایند اگر اهل آبادی ها، ایمان، انگیزه، برنامه و تقوا داشته باشند، من درهای آسمان و زمین را به روی آن ها باز کرده و امکانات را برایشان فراهم خواهم کرد.

حجت الاسلام رودبارانی به ویژگی های رهروان واقعی امام حسین(ع) اشاره و بیان کرد: رهروان واقعی سیدالشهدا(ع)، افرادی هستند که به خدا، معاد، پیامبران، امامان و غیبت امام عصر(عج) ایمان دارند، با تقوا، سبب رشد برنامه های انسان سازی می شوند و از امکاناتی  که خداوند متعال به آن ها عطا می کند به درستی استفاده می کنند.

وی در پایان به نهادینه شدن دو ویژگی شهدای کربلا در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: دو ویژگی مهم شهدای کربلا، وظیفه شناسی و عمل به وظیفه است./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
تشکر از شما
0
0