۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۵۳۱۷۹۶
استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان:

حرکت به سوی رشد و تعالی درگرو نگاه به افق ائمه اطهار است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انسان باید با نگاه به افق چهارده معصوم به سوی رشد و تعالی حرکت کند، گفت: انسان تا دچار خودکشی و موت نفسانی نشود، در تعالی و حرکت به سوی کمال رشد نخواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ضیایی، صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه آیت الله خویی در ادامه مباحث تهذیب نفس و مدیریت بر خویشتن گفت: انسان باید خودپسندی، کبر. غرور بیجا و نفس مذمت شده را زیر پا بگذارد تا نفس متعالی که همان نفس لوامه و مطمئنه است، در او رشد کنند.

وی ادامه داد: انسان تا دچار خودکشی و موت نفسانی نشود، در تعالی و حرکت به سوی کمال رشد نخواهد کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: باید تا ابد صعود کرد و بالا رفت گرچه بایستی با نگاه به قله معرفت، ایمان، یقین، حکمت و بصیرت باشد.

این استاد اخلاق خاطر نشان کرد: با نگاه به افق و قله چهارده معصوم و حرکت در راه آنان و استفاده از نقشه راهی که ارائه داده اند باید به سوی قله رشد و کمال و تعالی  حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی گفت: در بلوک غرب و شرق انسان تلاش می کند که به قله علم و بعد آن رفاه و پول برسد در حالی که هدف او از ابتدا مادی  و رو به سقوط و افول بوده است و  در نهایت به انسانی فاسق، ظالم و جنایتکار تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم جزء جریان حق حسینی و حرکت مهدوی باشیم باید با یادگیری از سید الاحرار امام حسین(ع) عبادت الاحرار داشته باشیم،  اما اگر از ترس عبادت و اطاعت کنیم عبادت، عبادت التجار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان افزود: خداوند شعور ذاتی را در همه موجودات قرار داده است، تک تک موجودات در حال کرنش و تسبیح خدا می کنند.

حجت الاسلام ضیایی اظهار داشت: هر روز که بر انسان می آید، همین روز ذر حال موعظه ما و تسبیح گوی خداوند است.

وی با تاکید بر گذاشتن نام نیکو و پسندیده بر فرزندان ادامه داد: رضاشاه، محمدرضاشاه و... در زیر چتر نام پسندیده انواع فسق، فجور، ظلم و هرزگی را انجام می دادند پس نام نیکو نشان دهنده شخصیت نیکوی فرد نیست بلکه گاه فریبی برای گول زدن دلهای پاک و صادق است.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در پایان گفت: آنچه سیر تکاملی به سوی رشد را سرعت می بخشد، مباحثه، تحقیق، پژوهش و تذهیب است چون انسان اجوف و پوچ است و علم تحصیلی است که انسان را سرشار می کند./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات