۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۷۸۱
حجت الاسلام والمسلمين احدي:

بانوان محجبه موجب عزت و افتخار جامعه هستند

استاد اخلاق دختران و خواهران محجبه‌ را عزت و افتخار امروز كشور دانست و گفت: معنویت سبب رشد و تعالی می شود؛ از این رو لازم است به ارزش‌های معنوی بيشتر اهميت دهيم.
آيت الله مهدي احدي شهداي گمنام پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، مراسم وداع با دو شهيد گمنام دفاع مقدس امشب همزمان با شب شهادت امام سجاد(ع) با حضور امت ولايت‌مدار پاكدشت و خانواده معظم شهدا در سالن الغدير پرديس ابوريحان دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين مهدي احدي استاد حوزه علميه قم در اين مراسم عزت و امنیت حاكم را مرهون رشادت هاي شهدا دانست و گفت: امروز در اين دانشگاه پايگاه عزتي با حضور اين شهدا که برای دفاع از کشور جان خود را فدا کردند بنا شد، وجود اين دو شهید اساتید و دانشجویان این دانشگاه را به معنویت دعوت می‌کند.

عضو هيئت علميه جامعة المصطفي العالميه حاضرين در اين مراسم را دعوت شده شهدا دانست و خطاب به حاضرين گفت: دوستي شما با شهدا دوطرفه است، شهدا برای سربلندی شما دعا می‌کنند، امروز جامانده و گمنام واقعی ما و سرافرازان حقيقي شهدا هستند.

استاد درس خارج با تأكيد بر اهميت حضور در مجالس شهدا، از حضور کمرنگ دانشجويان و اساتید دانشگاه در اين مراسم گلايه كرد و گفت: عدم توفيق حضور عده اي در اماكن خدايي و شهدايي از روي غفلت و كار شیطان است، شیطان نقطه مقابل رسیدن روح به ربوبیت است.

عضو مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم  از انجام چند كار از سوی شیطان براي عدم حضور عاشقان در مجالس شهدا خبر داد و مطرح كرد: شيطان در اولین قدم دل‌های بیمار و متمایل به هواي نفس را کنار هم جمع كرده سپس تفکر برخی را به مال و دنيا متمایل می‌کند.

استاد اخلاق در ادامه اندیشه شهدا را در تقابل با تفكر شیطان توصيف كرد و گفت: شهدا داراي تفکر والا و دوستانشان از نوع خاص هستند، حرف دل همه شهدا اين بود كه دلشان می‌خواست با صالحان مشهور شوند.

حجت الاسلام والمسلمين احدي با تأكيد بر خشكاندن علف هرز گناه، اضافه كرد: شیطان درصدد است تا با دنیای کفر حریم عزت را از بین ببرد، او به حضور مؤمنين در مجالس شهدا حسادت می‌ورزد و براي حضور ايشان در كنار شهدا سنگ اندازي مي‌كند.

مفسر قرآن در پايان دختران و خواهران محجبه‌ حاضر در مراسم را عزت و افتخار امروز كشور مطرح كرد و در ادامه خواستار تلاوت يك دوره كامل قرآن از سوی دانشجویان شد و افزود: دانشجويان اطلاعات قرآنی خود را بالا ببرند، معنویت سبب رشد و تعالی شده پس لازم است تا به ارزش‌های معنوی بيشتر اهميت دهيم.

همچنين پخش كليپ، مداحي و روضه خواني از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.

گفتني است مراسم تشييع شهداي گمنام پرديس ابوريحان رأس ساعت 9صبح روز دوشنبه 24مهر ماه سال جاري از چهار راه مركزي شهر پاكدشت(چهار راه ساعت) به سمت درب شرقي دانشكده تشيبع شده، سپس مراسم خاكسپاري اين شهدا در جنب مسجد اين دانشكده برگزار مي شود.

شايان ذكر است اين دو شهيد 24 و 30ساله به ترتيب در عمليات بدر در شرق دجله و عمليات خيبر در منطقه مجنون به شهادت رسيده اند./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات