۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۷۷۲

مؤلف کتاب فاخر «علمای جهان اسلام» درگذشت

استاد کریم رادمهر، مولف ارسبارانی کتاب جامع«علمای جهان اسلام» با عنوان «الغدیر المصور» امروز در اهر دارفانی را وداع گفت.
مرحوم کریم رادمهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، استاد کریم رادمهر که برای نخستین بار کتاب جامع و مصور، زندگینامه یک‌هزار و 200 نفر از علمای جهان اسلام را با عنوان «الغدیر المصور» تدوین و تألیف کرده بود، امروز دارفانی را وداع گفت.

وی در سال‌های پایانی عمر خود با وجود ناتوانی جسمی و حرکتی، این کتاب فاخر و ارزشمند را در مدت بیش از 10 سال تدوین، گردآوری و به رشته تحریر درآورد، اما در نهایت پس از تحمل یه دوره بیماری امروز در بیمارستان اهر دارفانی درگذشت.

بنابر این گزارش، استاد کریم رادمهر،کتاب جامع و پرمحتوی«الغدیر المصور» را در بیش از یک دهه تحقیق و پژوهش که در آن یک هزار و 200 نفر از دانشمندان و علمای جهان تشیع را در قالب 10 جلد تألیف و تدوین کرده بود.             

این کتاب همراه با اسناد و تصاویر و معرفی عالمان دینی و بزرگان جهان اسلام انجام شده و در لابه‌لای این کتاب نفیس، مطالب ارزشمند در ارتباط با واقعه تاریخی غدیر بیان شده است.

مرحوم استاد رادمهر، یکی از محبان حقیقی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بود که کتاب الغدیر المصور نیز یادگاری ارزشمند از این محقق ارسباران به شمار می رود./۹۳۵/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات