۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۳۱۷۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسلمانان میانمار و یمن در وضعیت قرمز قرار دارند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسلمانان باید با بصیرت و وحدت همدیگر را درک کنند، گفت: باید به مردم دو کشور یمن و میانمار توجه ویژه و بیشتری شود؛ چرا که این کشورها در وضعیت قرمز قرار دارند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند شامگاه یکشنبه در جلسه نشست هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در خصوص کمک به مسلمانان میانمار اظهار داشت: اگر کسی در دین اسلام فریاد یک نفر مسلمان و مظلومی بشنود اما بی تفاوت باشد مسلمان نیست.

وی با بیان اینکه نمی توان نسبت به جنایت های انجام شده در میانمار و یمن بی تفاوت بود، گفت: دشمن پروژه ای به نام تصرف کشورهای اسلامی و ربودن منابع و ثروت های آن کشورها که سابقه 150 ساله دارد را انجام می دهد و در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسلمانان باید با بصیرت و وحدت همدیگر را درک کنند، افزود: باید به مردم دو کشور یمن و میانمار توجه ویژه و بیشتری شود چرا که این کشورها در وضعیت قرمز قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: خراسان جنوبی از شرایط اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد اما مردم این استان در صحنه های گوناگون همواره آماده و پیشتاز بودند و در مواقع لازم و ضروری کمک می کنند.

وی ادامه داد: نجات آن هایی که در آستانه نابودی قرار دارند باید مدنظر باشد اما باید کمک رسانی ها به گونه ای تداوم داشته باشد که هموطنان دچار مشکل نشوند و تحت فشار قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید تبلیغات برای کمک رسانی به مردم مظلوم یمن و میانمار به درستی انجام شود، یکی از پیشنهادات بنده این است که افراد از حقوق روزانه و ماهیانه خود یک وجهی را برای کمک مردم مظلوم در نظر بگیرند که آن وجه در زندگی انسان نقش و تاثیری ندارد و اگر این کار به درستی انجام شود کمک خوبی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: شماره حساب ها برای کمک مردم مظلوم یمن و میانمار در دسترس مردم قرار بگیرد و آن ها خودشان وجه مورد نظر را به شماره حساب واریز کنند.

وی با بیان اینکه مردم مظلوم میانمار و یمن به تمام وسایل زندگی نیاز دارند، افزود: همچنین افراد می توانند وسایل اضافی که در منزل دارند برای کمک انفاق کنند زیرا بسیاری از این وسایل اضافی در خانه نقشی در زندگی ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید جهات مختلفی در تبلیغات درنظر گرفته شود، گفت: در حال حاضر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای تاسیس بیمارستان صحرایی در میانمار استقرار پیدا کرده است و تاکنون چند محموله کمک های انسان دوستانه ارسال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دشمنان بیماری وبا را در یمن و میانمار توسعه دادند و خانه ها را ویران می کنند، عنوان کرد: آقایان می گویند شما باید مطیع ما باشید و ذلت را بپذیرید در غیر این صورت شما را می کشیم.

وی بیان کرد: باید مردم مظلوم یمن و میانمار را به دلیل مقاومت، عزت و تحملی که نسبت به سختی ها دارند تحسین کرد، آن ها نسبت به عزت و کشور و ناموس خود مردانگی نشان می دهند./880/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات