۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۱۷۶۶
رییس مؤسسه کانون خورشید مطرح کرد؛

ضرورت پاسخ به شبهات ذهن فرزندان

حجت الاسلام مشکوری گفت:‌ والدین به واسطه ارتباط مستمر با فرزندانشان باید به همه شبهاتی که در فضای مجازی برایشان ایجاد می شود پاسخ بدهند تا دچار شل دینی نشوند.
مشکوری مدیر کانون خورشید

حجت‌الاسلام محمد حسین مشکوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آیه شریفه «قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً » گفت: والدین باید به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر روند تربیتی فرزندانشان نظارت دقیق داشته باشند، چراکه این مهم اساس کار پدران و مادران است.

رییس مؤسسه کانون خورشید اینکه تربیت از سوی والدین صرفاً به مدرسه سپرده شود را مردود خواند و اظهار داشت:‌ با توجه به روایات در می یابیم که یکی از وظایفی که پدر نسبت به فرزندش دارد این است که به وی قرآن کریم را آموزش داده و او را با احکام شرعی آشنا کند.

خانواده و مدرسه باید با همکاری همدیگر فرزندان را تربیت صحیح کنند

وی با بیان اینکه خانواده و مدرسه باید با همکاری همدیگر فرزندان را تربیت صحیح کنند، عنوان کرد: نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مدرسه و مراکز آموزشی بسیار مهم است؛ بنابراین خانواده‌ها باید با مسؤولان مدرسه همواره در تعامل باشد و هم‌نشینان فرزند خودشان را شناسایی کنند و بر تعامل آنها نظارت داشته باشند.

اگر نسبت به نوع ارتباط فرزند با فضای مجازی دقت نشود، جامعه ضربه‌ای مهلک می خورد

حجت‌الاسلام مشکوری با اشاره به اینکه فضای مجازی این ضرورت را ایجاد کرده است که والدین نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند، ابراز داشت: اگر نسبت به نوع برخورد فرزندان با فضای مجازی دقت نکنیم به یقین جامعه در آینده ای نزدیک ضربه مهلک خواهد خورد.

به شبهات در ذهن فرزندانتان پاسخ بگویید تا دچار شل دینی نشوند

رییس مؤسسه کانون خورشید خاطرنشان کرد:‌ والدین به واسطه ارتباط مستمر با فرزندانشان باید به همه شبهاتی که در فضای مجازی برایشان ایجاد می شود پاسخ بدهند تا شبهه در ذهنشان تثبیت نشود و دچار شل دینی نشوند.

تربیت صحیح دانش‌آموز مبتنی بر سلامت اعتقادی معلم است

وی با بیان اینکه فرزندان مهم ترین ساعات یادگیری عمر خودشان را در اختیار مربیان هستند، افزود: مربی هر میزان از سلامت اعتقادات برخوردار باشد، سلامت افکار و قلبش به دانش آموزان منتقل می شود.

حجت‌الاسلام مشکوری در پایان یادآور شد: گاهی برخی از معلمان با مشکلات اعتقادی وارد کلاس درس می شوند و با این افکار سبب ایجاد تردید در اعتقادات دانش‌آموزان شده و زمینه انحرافشان را فراهم می کنند؛ بنابراین مربی باید قبل از هر چیز متدین، معتقد و پاک طینت باشد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات