۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۳۱۷۶۴
عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی:

سپاه بخشی از ملت ایران است/ترامپ بر طبل توخالی می‌کوبد

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ بر طبل توخالی قدرت پوشالین آمریکا می‌کوبد، او وقتی سپاه را هدف اظهارات خود قرار می‌دهد نمی‌داند که سپاه بخشی از ملت ایران است.
سمیه محمودی - نماینده مردم شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی امشب در جمع خبرنگاران، اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ را نشانه عدم ثبات روحی او دانست و افزود: این فرد از روزی که به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شده است موضع‌گیریهای ضد ایرانی زیادی داشته است؛ ترامپ کارهایی انجام می‌دهد و سخنانی بر زبان جاری می‌کند که انجام آنها از یک انسان عاقل و بالغ و فردی که مسند ریاست جمهور یک کشور را در اختیار دارد بعید است.

وی اضافه کرد: تصمیمات شتاب زده ترامپ در حالی طرح و اعلام می‌شود که سیاستمداران و مردم این کشور نیز از اینگونه اقدامات به ستوه آمده و به آنها اعتراض می‌کنند، از سوی دیگر اظهارات ترامپ که در بسیاری موارد بغض و کینه شخصی او را نسبت به مسائل مختلف نشان می‌دهد، بدون تحقیق و مطالعه گفته می‌شود.

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فردی مانند ترامپ که رییس جمهور یک کشور است و در مجامع جهانی سخنرانی می‌کند نباید از عنوان دروغین خلیج عربی استفاده کند، تاریخ جهان و جغرافیای منطقه گواه این مدعا است که این منطقه همواره به عنوان خلیج فارس نامیده شده است.

محمودی تأکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند خلیج فارس خانه ملت ایران است، این منطقه جای ایرانیان است، آمریکاییها باید از خودشان بپرسند در این منطقه چه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: کارنامه روابط سیاسی دولتمردان آمریکا با ملت ایران نشان می‌دهد که این افراد همیشه با مردم ایران دشمنی داشته‌اند، به همین دلیل سخنان خصمانه ترامپ تعجب آور نیست؛ ترامپ با عالم سیاست بیگانه است او یک تاجرپیشه است که از روابط کشورهای جهان آگاهی ندارد.

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ترامپ درباره نقض برجام سخن می‌گوید در حالی که نمی‌داند این یک معاهده جهانی است و یک کشور نمی‌تواند آن را نقض کند، حتی اگر هم آمریکاییها در این زمینه قدرتی داشتند باز هم بیش از پیش عهدشکنی آمریکا ثابت می‌شد.

محمودی تصریح کرد: سیاستمداران آمریکایی بارها تلاش کردند که کاری کنند تا ایران به عنوان ناقض برجام معرفی شود اما هوشمندی رهبری معظم انقلاب و ملت و دولت مانع از این دسیسه شد؛ بعد از سخنان ترامپ اروپاییها از برجام حمایت کردند اما باید بدانیکه به آنها هم اعتمادی نیست زیرا تاریخچه روابط سیاسی این کشورها همواره شاهد روابط خصمانه با ملت ایران بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سخنان ترامپ علیه سپاه پاسداران خلاف واقع و بی اساس است؛ قوای مسلح و توان نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدارنده و کاملا دفاعی است، دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر از نظر تسلیحاتی قدرتمند نباشیم، همیشه امکان تحمیل جنگهای دیگری علیه کشورمان وجود دارد؛ ترامپ بر طبل توخالی قدرت پوشالین آمریکا می‌کوبد، سیاستمداران این کشور بارها از مردم ایران شکست خورده‌اند، او وقتی سپاه را هدف اظارات خود قرار می‌دهد نمی‌داند که سپاه بخشی از ملت ایران است.

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش آمریکا با پیمودن کیلومترها در مناطق مختلف جهان حاضر می‌شوند و اقدام به کشتار وسیع مردان و زنان و کودکان می‌کنند، کارنامه سیاه این کشور در منطقه خاورمیانه صحنه‌های زیادی را از این رویدادها را نشان می‌دهد پس اگر قرا باشد بر نیروی مسلحی عنوان تروریست گذاشته شود، ارتش آمریکا بیش از دیگران به این عنوان شایسته است.

محمودی اضافه کرد: اگر سپاه نبود داعش سراسر خاورمیانه را تصرف می‌کرد، سپاه در دوران دفاع مقدس خدمات بسیار زیادی در دفع تجاوز دشمن و دفاع از مرزهای کشور داشت، در شرایط فعلی هم مردم منطقه خاورمیانه از خدمات این نیرو در مقابله با اشرار و گروهکهای تروریستی بهره‌مند می‌شوند؛ بارها سعودیها و آمریکاییها و اسراییلیها علیه سپاه سخن گفته‌اند که علت آن ترسی است که این کشورها از این نیروی مقدس دارند./868/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات