۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۳۱۷۶۳
ماموستا محمودی مطرح کرد؛

تلاش ترامپ برای برافروختن آتش جنگ در خاورمیانه/ ایران در کنار مظلومان است

امام جمعه پیرانشهر در واکنش به سخنان اخیر ترامپ در مورد ایران گفت: ترامپ می خواهد با ادبیات ناشایست خود آتش جنگ در خاورمیانه را برافروزد که استفاده از نام مجعول برای خلیج فارس از جمله این توطئه هاست.
ماموستا محمودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا مصطفی محمودی امروز در همایش نقش علما در بصیرت امت اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان در شهرستان پیرانشهر برگزار شد،  اظهار کرد: اعتقادات، احکام عملی و اخلاق سه بخش دین است که نقش مهمی در زندگی انسان دار.

وی اسلام را دین کامل خواند و افزود: دین اسلام که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی بشری است باید در جامعه حاکم باشد.

امام جمعه پیرانشهر با نفی تفکر جدایی دین از سیاست، گفت: سیاست در واقع اداره امور جامعه است که در نظام اسلامی این مهم به خوبی انجام می شود و نیازی نیست که دیگران بر ما سلطه داشته باشند.

ماموستا محمودی تصریح کرد: برای حفظ و صیانت از اسلام، جهاد توصیه شده است که البته جهاد صرف نظامی نیست بلکه هر سعی و تلاشی برای گسترش اسلام، جهاد است.

امام جمعه پیرانشهر تلاش برای اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه را مصداق جهاد دانست و گفت: بر همه نهادهای دینی، فرهنگی، دانشگاه و حوزه و دانشمندان و محققان واجب است که در مسیر اعتلای فرهنگ ناب اسلام محمدی با اخلاص و جهادگونه وارد عمل شوند.

ماموستا محمودی به دشمنی های استکبار جهانی با اسلام پرداخت و گفت: دشمنان پس از شکست در جنگ سرد به تهاجم فرهنگی به وسیله رسانه ها روی آورده اند تا فرهنگ اسلامی را تسخیر کنند که در مقابل وظیفه علمای دین تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی است.

وی تبیین و تبلیغ دین اسلام را وظیفه علما و روحانیون برشمرد و تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی شرایط برای تبلیغ دین اسلام فراهم شده است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

امام جمعه پیرانشهر گفت: ایران اسلامی در بین 57 کشور اسلامی از اقتدار برخوردار است این درحالی است که کشورهای عربی مرتجع مایه ننگ برای اسلام است که با امریکا، اسرائیل و انگلیس و فرانسه همدست هستند.

ماموستا محمودی گفت: برای عدم وابستگی کشورهای اسلامی به غرب و حفظ اقتدار باید متخصصان اقتصادی تلاش کنند تا وضعیت اقتصادی را سامان بخشیده و از حالت بیمارگونه نجات دهند، همچنین باید با الگوگیری از ایران باید به دنبال پیشرفت علمی باشند.

وی با بیان اینکه با تمسک به قرآن بسیاری از مشکلات حل می شود، گفت: باید با حفظ وحدت، جواب امریکا را بدهیم، آنها زمین را به فساد کشیده و در خاورمیانه کشت و کشتار به راه انداخته اند و فسادهای مادی و جانی بسیاری را بر مسلمانان تحمیل کرده اند.

وی با اشاره به جنایات گروه های تکفیری همچون داعش بر علیه مسلمانان گفت: غربی ها به وسیله دست نشانده های خود تکفیری ها را برای بدنامی اسلام به وجود آورند تا اسلام را بدنام کرده و آن را دین خشن، جنایتکار و غارتگز جلوه دهند اما باید بدانند که نمی توانند تفکر غلط در رابطه با اسلام را در بین مسلمانان ترویج دهند چراکه اسلام، دین رحمت و تمدن ساز است.

ماموستا محمودی در واکنش به سخنان اخیر ترامپ در مورد ایران گفت: ترامپ می خواهد با ادبیات ناشایست خود آتش جنگ در خاورمیانه را برافروزد که استفاده از نام مجعول برای خلیج فارس از جمله این توطئه هاست.

وی گفت: ترامپ برای خوشحالی اعراب نام خلیج فارس را به صورت جعلی اعلام کرد اما باید بداند که بر اساس تاریخ از ۵ هزار سال پیش خلیج فارس است و تلاش ها برای تغییر کلمه فارس ناکام مانده است.

وی تروریسم خواندن سپاه را غلط فاحش خواند و گفت: سپاه بود که در عراق، سوریه و لبنان، تروریست ها را ذلیل کرد و ان شاالله با تلاش های سپاه داعش هم در حال نابودی است.

ماموستا محمودی گفت: دشمنان به دنبال بحران در منطقه هستند و برای غلبه بر فرهنگ مسلمانان به آنها ظلم می کنند درحالی که ایران در کنار مظلومان است./936/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات