۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۵۳۱۷۶۱
آیت الله سلیمانی:

جای خالی هیأت های اندیشه ورز برای رصد اهداف انقلاب حس می شود

نماینده خبرگان گفت: جای خالی هیأت های اندیشه ورز برای رصد اهداف انقلاب حس می شود و این کار استراتژی بسیار مهمی است که رهبر انقلاب در اختیار نمایندگان خبرگان قرار دادند.
سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تشکیل هیأت های اندیشه ورز در مجلس خبرگان بر اساس فرمایش رهبر انقللاب را امری راهبردی دانست و گفت: خبرگان از نگاه رهبر معظم انقلاب باید از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: در دیدارهای قبل از دیدار اخیر خبرگان، رهبر معظم انقلاب مسأله مطالبه گری را به عنوان وظیفه اعضای خبرگان بیان کردند، رهبری در دیدار اخیر تأکید کردند که خبرگان باید یک هیأت خردورز تشکیل دهد و بررسی کند که چه اندازه از اصول و اهداف انقلاب در کشور اجرایی شده و چه اندازه بر زمین مانده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که رهبر انقلاب تأکید کردند که خبرگان باید رصد کند که برای آینده نظام چه اموری اولویت بیشتری دارند، اظهار داشت: این کار استراتژی بسیار مهمی است که رهبر انقلاب در اختیار نمایندگان خبرگان قرار دادند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که جای خالی هیأت های اندیشه ورز برای رصد اهداف انقلاب حس می شود و در کشور دستگاه هایی وجود ندارد که این مسائل را رصد کنند و بگویند که چه اندازه به اهداف دست پیدا کرده ایم و چه اندازه از اهداف باقی مانده است.

آیت الله سلیمانی ابراز داشت: رهبری مثال هایی فرمودند و تأکید کردند که باید مشخص شود در مسائلی همانند عدالت اجتماعی، استکبارستیزی و موارد دیگر در چه وضعیتی قرار داریم، درست است که کارهای خوبی در نظام اسلامی انجام شده اما وضعیت باید رصد شود تا هیأت اندیشه ورز مسائل بر زمین مانده را به سمت عمل سوق دهد.

وی عنوان کرد: خبرگان کسانی هستند که نسبت به مسائل فقهی، اصولی، سیاسی و مبانی انقلابی خبرویت دارند، خبرگان باید مسائل مهم جامعه همانند اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند، اعضای خبرگان باید بررسی کنند که اقتصاد مقاومتی چه اندازه در کشور عملی شده و چه اندازه مورد غفلت قرار گرفته است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: رصد و بررسی وضعیت کشور خبرویت در کار را می طلبد که در خبرگان ملت وجود دارد، رهبر انقلاب در دیدار اخیر تلنگر زدند و هشدار دادند که نباید به اجلاسیه های سالانه خبرگان بسنده شود، از این رو هیأت رییسه خبرگان باید تشکیل هیأت های اندیشه ورز برای رصد و بررسی تحقق اهداف انقلاب را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد./1323/۳۰۲/ح

ارسال نظرات