۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۳۱۷۵۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

تمام آموزه‌های قرآن ارزشمند و قیمتی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه تمام آموزه‌های قرآن ارزشمند و دارای قیمت است، گفت: قرآن کریم سنگین‌ترین، وزین ترین و گرانقیمت ترین کلام خداوند متعال است؛ از این رو اگر قرآن و آموزه‌های آن در زندگی ما جاری شود می‌تواند سعادت جاودانی آخرت را برای انسان‌ها رقم بزند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل قزوین برگزار شد، با اشاره به تفسیر آیه 46 سوره قلم گفت: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید ای پیامبر تو به کافران بگو من در قبال رسالتم کوتاهی نکردم و از شما هم اجر و پاداشی نمی‌خواهم اما در مقابل شما با من نامهربانی کرده و مرا ساحر و مجنون خواندید.

وی در ادامه با اشاره به رفتار کافران در مقابل دعوت پیامبر به سوی توحید افزود: کافران و منافقان در جنگ با پیامبر از هیچ عملی کوتاهی نکردند و هر نیرنگ و تهمت و ناسزایی را که لیاقت خودشان بود به رسول اکرم نسبت دادند در پایان هم به پیامبر(ص) گفتند دل ما می‌خواست به دنبال تو بیاییم اما هزینه‌های تو برای ما بسیار سنگین است.

این استاد تفسیر در ادامه با اشاره به حکم پروردگار در خصوص عملکرد کافران اظهار کرد: خداوند خطاب به پیامبر فرمود حال که اینگونه با تو رفتار می‌شود تو فقط می‌توانی یک کار کنی و آن این است که حکم پروردگارت را با شکیبایی دنبال کن یعنی از رسالت خود دست برندار و مانند یونس نباش که از مردم فاصله گرفت و شکیبایی نورزید و کارش به آنجا کشید.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام آموزه‌های قرآن ارزشمند و دارای قیمت است ابراز کرد: قرآن کریم سنگین‌ترین، وزین‌ترین و گرانقیمت ترین کلام خداوند متعال است تنها کلمات و معانی قرآن می‌تواند حقیقت را بیان کند از این رو اگر قرآن و آموزه‌های آن در زندگی ما جاری شود می‌تواند سعادت جاودانی آخرت را برای انسان‌ها رقم بزند.

امام جمعه استان در ادامه با اشاره به مفهوم آیه 46 سوره طور در خصوص کید و نیرنگ کافران و منافقان تاکید کرد: کافران هر چه نیرنگ داشتند در دنیا به کار بردند و فریب و غرور به دست آوردند اما قیامت روزی است که کید و نیرنگ‌های آنها به هیچ کاری نمی‌آید و رنگی نخواهد داشت اینها در آتش قهر خداوند متعال می‌سوزند و چهره ننگین و نیرنگ باز آنها آفتابی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش گرفتن سیره امام حسین(ع) در مواجه با حق و حقیقت خاطرنشان کرد: اگر خیلی از اوقات اوضاع به گونه‌ای شد که در زندگی طرف حق بودید و به شما فشار آمد اگر می‌خواهید راحت و آسوده شوید سیره امام حسین(ع) را در پیش بگیرید یعنی شکیبایی بورزید زیرا شما در پیش چشمان خداوند متعال قرار دارید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به گفت و گوی امام حسین(ع) در روز عاشورا پس از شهادت عزیزانش تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا هنگامی که عزایزانش یکی پس از دیگری به شهادت می‌رسیدند رو به خداوند متعال کرد و فرمود خداوند تحمل این وصیبت‌ها برای من بسیار آسان است چون این قضایا در جلوی چشمان تو اتفاق می‌افتد و تو ناظر آنها هستی.

وی در پایان گفت: اگر در هر زمینه‌ای به انسان فشار بیاید و او بفهمد که خداوند متعال هوای انسان را دارد همه چیز برای او آسان می‌شود بنابراین آدمی باید به گونه‌ای رفتار کند که لیاقت این را داشته باشد که به دید خدا بیاید؛ از این رو اگر انسان کاری کند که در نزد خدا سرافکنده باشد آن موقع پیش از فشار مردم همان فشار سرافکندگی انسان را نابود می‌کند./873/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات