۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۳۱۷۵۶
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

نهضت فرهنگی امام سجاد دل های مردم را برای دریافت حقایق دین آماده کرد

استاد حوزه علمیه گفت: اگر نهضت فرهنگی امام سجاد(ع) نبود هیچ دلی برای دریافت حقایقی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در دوران امامتشان بیان می کردند، آماده نبود.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام بی آزار تهرانی در سخنرانی امشب که در هیئت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، ضمن ابراز تأسف در رابطه با عدم رسیدگی مسؤولان به رباخواری هایی که از سوی بانک ها در جامعه رواج یافته است، گفت: گزینه خداوند برای افراد رباخوار روی میز است.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام زین العابدین(ع) افزود: نسبت بیماری دادن به وجود نازنین امام سجاد(ع) همچنین محدود کردن دایره فعالیت این امام بزرگوار به بیان ادعیه ها و مناجات ها، جفا کردن در حق ایشان است؛ امام سجاد(ع) اگر یاران ثابت قدمی داشتند همچون پدر بزرگوارشان علیه دولت ظالم قیام می کردند؛ امام سجاد(ع) در روایتی می فرماید در کل مکه و مدینه بیست نفر نبودند که ما را دوست داشته باشند؛ این روایت اوج مظلومیت اهل بیت پیامبر(ص) را نمایان می کند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی اذعان کرد: آن محبتی به اهل بیت(ع) حقیقت دارد که انسان مدعی آن محبت در راه محبوبش حاضر باشد جانفشانی کند، اگر نهضت فرهنگی امام سجاد(ع) نبود هیچ دلی برای دریافت حقایقی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در دوران امامتشان بیان می کردند، آماده نبود.

استاد حوزه علمیه تبیین کرد: بخش زیادی از ادعیه های صحیفه سجادیه در رابطه با خداشناسی است، امام سجاد(ع) به واسطه بیان ادعیه های مختلف، رابطه بندگان طالب خداوند را با خالقشان مستحکم کردند و به واسطه بُکا، دل های مردم را برای دریافت حقایق آماده فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: عاقبت به خیری یکی از مسائل اساسی در تعیین نوع حیات اخروی انسان است و امام سجاد(ع) در دعای بیستم تأکید زیادی روی این مسأله دارند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که آخرت انسان بعد از مرگ شروع می شود، اذعان کرد: فرد پیرمردی خدمت امام باقر رسید و عرضه داشت من قصد دارم دینم را به شما عرضه کنم، امام فرمودند مبانی دینت را بیان کن، آن پیرمرد عرضه داشت من شما را عاشقانه دوست دارم و دوستداران شما را نیز دوست می دارم، سپس عرضه داشت، موضع گیری می کنم در برابر دشمنان شما و در برابر دوستان دشمنان شما، همچنین حلال شما را حلال می شمارم و حرام شما را حرام می شمارم و در پایان عرایضش گفت، من منتظر موعود جهانی هستم تا با آمدنش جهان را اصلاح کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه داستان افزود: بعد از این که آن پیرمرد کم سواد دینش را به امام عرضه کرد، امام خطاب به او فرمودند، تو در حالی از دنیا می روی که جدم به همراه امیر مؤمنان(ع) و فرزندانشان برای پیشواز از تو می آیند و تو قطعاً بهشتی خواهی بود، آن پیرمرد از شدت خوشحالی گریست و از امام طلب کرد تا دوباره صحبت هایشان را تکرار کنند و امام نیز درخواست او را اجابت کردند، آن پیرمرد در آغوش امام باقر(ع) قرار گرفت و بسیار گریه می کرد امام نیز اشک های او را برمی داشتند و در جمعیت اصحاب و خواص می پاشیدند؛ بعد از آن که آن پیرمرد از آغوش امام جدا شد، امام با حالت خیره به او نگاه کردند و خطاب به اصحاب فرمودند، هر کس می خواهد یک فقیه بهشتی را مشاهده کند، به چهره این پیرمرد نگاه کند.

وی در پایان با انتقاد از مسؤولانی که به مسأله رباخواری بانک ها رسیدگی نمی کنند، اذعان کرد: یکی از مراجع تقلید حدود بیست و هشت مرتبه فرموند دیرکردی که بانک ها  از مردم دریافت می کنند، حرام است و ربا محسوب می شود ولی کسی به توصیه های ایشان توجه نکرد؛ حرام الهی تا ابد حرام است و حلال خداوند تا روز قیامت حلال است؛ آقای جوادی آملی می فرمودند، قدرت پوشالی دنیا که ادعا می کند گزینه های نظامی اش روی میز است هیچ غلطی نمی تواند بکند ولی گزینه های خداوند روی میز است؛ قرآن در آیه ای تکان دهنده می فرماید، رباخوار با خداوند و رسولش اعلان جنگ کرده است./867/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات