۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۳۱۷۵۴
حجت الاسلام والمسلمین قوامی مطرح کرد؛

جهاد تنها راه ادامه انقلاب

امام جمعه پردیسان قم با بیان این‌که انقلاب جز با جهاد پیش نمی رود، گفت: همه خود را طلبکار انقلاب بدانند، خلاف آهنگ اولیه انقلاب است.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در همایش تجلیل از خیران و فعالان اردوهای جهادی ناحیه بسیج امام حسن مجتبی(ع) قم با اشاره به اهمیت جهاد عنوان کرد: جهاد از فروع دین و از عبادت های ده گانه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای انجام فروع دین نیاز است که انسان به قصد قربت آن را انجام دهد تا به خداوند نزدیک شود و جهاد بدون قصد قربت بی فایده است.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: مجاهد در واقع تمام وسع و توان خود را بذل می کند و از هوش، استعداد، امکانات و توان خود در راه خدا و برای رضای خدا بهره می گیرد.

وی ادامه مسیر انقلاب بدون جهاد را ناممکن دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب جز با جهاد پیش نمی رود و اینکه همه خود را طلبکار انقلاب بدانند، خلاف آهنگ اولیه انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی اضافه کرد: جهاد از متن دین برخاسته است و در حالی که در دنیای سرمایه داری غرب همه به دنبال سود خود هستند اما در جامعه اسلامی همه باید به دنبال سود رساندن به جامعه باشند.

وی تأکید کرد: اردوهای جهادی سیره اهل بیت(ع) است و هرچند فعالیت های بسیار زیادی در این بخش صورت گرفته، اما باید ادامه یابد و هنوز راه درازی در پیش است.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: خیران جهادی منشأ خدمات و برکات زیادی هستند و باید حضور آنها را قدر دانست و باید بدانیم که هر کس کار خیری انجام می دهد خداوند بهتر از آن را به او می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله همواره همه ما با روحیه جهادی پیش برویم و تلاش کنیم تا محکم و استوار کارهای خود را به سرانجام برسانیم و موجب دلگرمی مردم محروم شویم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات