۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۳۱۷۴۸
امام جمعه بابل:

سبک زندگی قرآنی خنثی کننده شبیخون دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی سبک زندگی قرآنی را خنثی کننده شبیخون دشمن در حوزه فرهنگ دانست و گفت: رفتار قرآنی و سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های قرآن و تربیت قرآنی محقق می شود و باید در کنار آموزش قرائت، حفظ و تفسیر قرآن به آموزش های کاربردی سبک زندگی قرآنی هم توجه شود.
مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل مجمع قرآنی دفتر امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شامگاه امروز در جلسه جمع خیران قرآنی شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با اشاره فعالیت مراکز قرآنی، گفت: خوشبختانه مراکز متعدد قرآنی در شهرستان بابل، گفت: مراکز قرآنی با تربیت افراد در رشته های مختلف تخصصی قرآن گام های مهمی را در مسیر آشنایی و انس جامعه با قرآن فراهم کرده اند اما همچنان مشکلات متعددی در حوزه آشنایی آحاد جامعه با قرآن داریم.

وی افزود: نیاز به ترویج به فعالیت های قرآنی بیش از گذشته در جامعه احساس می شود و باید در کنار آموزش های تخصصی قرآن به فراگیر شدن انس و قرائت قرآن در جامعه توجه شود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تقدیر از خیران در حوزه قرآن، خاطرنشان کرد: مراکز قرآنی در جامعه با مشکلات متعدد از جمله کمبود اعتبار و مشکلات مالی روبه رو هستند و باید دولت در پرداخت تسهیلات و کمک های خود به این حوزه توجه بیشتری کند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش قرآن به ویژه در بین دانش آموزان نیازمند کار و تلاش ستادی هستیم و در این خصوص برنامه های راهبردی و چشم انداز بر اساس نیاز جامعه طراحی شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی شهرستان بابل را از شهرستان های پیشرو در حوزه قرآن در کشور بیان کرد و اظهار داشت: تعدد مراکز قرآنی و میزان علاقه زیاد خانواده ها برای تربیت فرزندانی قرآنی نشان دهنده ظرفیت بالای حوزه قرآن در شهرستان بابل است.

وی با اشاره به برگزاری سالانه نمایشگاه بزرگ قرآنی صحیفه سبز در مصلای بابل، گفت: نمایشگاه صحیفه سبز یک رویداد مهم قرآنی در سطح استان مازندران است که با اهتمام دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) به صورت متوالی و سالانه پذیرای خیل عظیم علاقه مندان قرآن در استان مازندران است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) شهرستان بابل تاکید کرد: نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز مازندران سرمایه ارزشمندی است که با حضور مراکز مهم قرآن در سراسر کشور و حتی خارج از ایران جدیدترین دستاوردها در حوزه آموزش و تفسیر قرآن را در معرض دید عموم قرار می دهد.

وی آموزش قرآن را با استفاده از روش های روز موجب تسریع و افزایش رغبت نسل جوان و نوجوان جامعه بیان کرد و ادامه داد: روح بشر به واسطه درگیر شدن با مادیات و فرقه های منحرف به شدت نیازمند کلام وحی است و باید بستر سازی در جهت آشنایی با قرآن در جامعه صورت گیرد و غذای سالم از معارف الهی قرآن را برای روح انسان در اختیار آن ها قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی سبک زندگی قرآنی را خنثی کننده شبیخون دشمن در حوزه فرهنگ دانست و گفت: رفتار قرآنی و سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های قرآن و تربیت قرآنی محقق می شود و باید در کنار آموزش قرائت، حفظ و تفسیر قرآن به آموزش های کاربردی سبک زندگی قرآنی هم توجه شود.

وی ادامه داد: اگر شعاع اثرگذاری قرآن در همه شئون زندگی بشری از جمله سیاست و اقتصاد را در برگیرد، همه مشکلات جامعه در پرتو قرآن رفع خواهد شد./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات