۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۳۱۷۴۶
حجت الاسلام نقدی خبر داد؛

اعلام آمادگی بعثه رهبری برای اعزام مبلغ همراه کاروان‌های اربعین

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات اربعین قم، دستاورد معنوی را مهم‌ترین بخش زیارت اربعین دانست و از آمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای اعزام مبلغ همراه کاروان‌ها خبر داد.
حجت الاسلام نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمد نقدی در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین استان قم که بعد از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به فعالیت های کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات اربعین استان قم عنوان کرد: هدف بعثه رهبری و کمیته فرهنگی ستاد اربعین، هدفمند کردن فضای فرهنگی ایام اربعین است.

وی افزود: به همین منظور نیز کارهای محتوایی و فرهنگی بسیار زیادی صورت می گیرد تا زائران با فرهنگ عاشورا و اربعین آشنا شوند.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات اربعین قم تصریح کرد: دو کتاب برای این ایام در اختیار زائران قرار داده می شود که یکی به بیان مسائل اخلاقی، تربیتی، بهداشتی، امنیتی و مسائل این چنینی می پردازد و کتاب دیگر نیز دربردارنده زیارت های مورد نیاز در ایام اربعین و اماکن زیارتی است.

وی دستاورد معنوی را مهم‌ترین بخش زیارت اربعین دانست و خاطرنشان کرد: هرچند که تلاش های بسیار زیادی برای ارائه خدمات رفاهی در ایام اربعین صورت می گیرد اما باید به بعد معنوی این موضوع توجه ویژه ای کرد چراکه مهم‌ترین بحث در زیارت اربعین، دستاورد معنوی آن است.

حجت الاسلام نقدی تأکید کرد: بعثه مقام معظم رهبری آمادگی کامل را برای اعزام مبلغ و روحانی همراه کاروان های مختلف دارد و این ظرفیت وجود دارد که برای همه موکب ها روحانی مستقر در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 7 هزار روحانی و 500 مداح کد دار و شناخته شده در بعثه مقام معظم رهبری وجود دارد که هر کاروان و یا موکبی که درخواست سخنران و مداح داشته باشد می توانیم کار اعزام روحانی و مداح را انجام دهیم.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات اربعین قم اضافه کرد: با توجه به اهمیت مسائل داخلی و بین المللی، روحانیان بعثه رهبری با درک این مسائل و شناخت دقیق نسبت به جریانات سیاسی و مذهبی کشور و همچنین کشور عراق، می توانند هر شب چند مرحله سخنرانی انجام دهند و در موکب های مختلف به ترویج مباحث دینی بپردازند.

حجت الاسلام نقدی در پایان خاطرنشان کرد: ترافیک حضور زائران در استان قم نیز بسیار زیاد است و ما باید برنامه ریزی فرهنگی مناسبی نیز در ایام اربعین برای شهر قم نیز داشته باشیم تا بتوانیم یک کار فرهنگی مطلوب و تأثیرگذار را ارائه دهیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات