۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۳۱۷۴۴

ششمین نشست ستاد تسهیلات زائران اربعین قم برگزار شد

ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم و با حضور مسؤولان موکب های استان قم و مدیران دستگاه های اجرایی قم برگزار شد.
راهیپمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین قم بعد از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست عالی پور دبیر ستاد تسهیلات اربعین استان قم با اشاره به فعالیت های انجام شده در این ستاد عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده تعدادی از مدیران دستگاه های مختلف استان به ایلام و مرز مهران اعزام شده اند تا با مشکلات موجود آشنا شده و راه های رفع آنها را بررسی کنند.

در ادامه حجت الاسلام احمدی رییس ستاد بازسازی عتبات استان قم از اسکان بیش از 50 هزار زائر به صورت روزانه در موکب های استان قم خبرداد و گفت: توزیع 350 هزار وعده غذا در روز از سوی موکب های استان قم صورت می گیرد.

جهانگیرزاده مسؤول موکب آستان حضرت معصومه(س) در ادامه از حضور بیش از 300 نفر از خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام اربعین خبر داد.

حاجی زاده مسؤول موکب مسجد جمکران نیز از برگزاری همایش طریق الحسین در موکب مسجد جمکران در کربلا خبر داد و گفت: از صاحب نظرانی از داخل و خارج از کشور برای حضور در این همایش علمی دعوت شده است.

-خدمات موکب های قم در ایام اربعین

خازنی مسؤول موکب امام منتظر المهدی(عج) در سخنانی به بیان ضرورت پشتیبانی از موکب های مردمی پرداخت و گفت: در موکب ما بیش از 110 خادم کار خدمت رسانی به زائران را انجام می دهند و امیدواریم با حمایت مسؤولان بتوانیم خدمات خوبی به زائران ارائه دهیم.

در ادامه خلج مسؤول موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهل قم به بیان خدمات این موکب پرداخت و خاطرنشان کرد: سال گذشته 3500 نفر اسکان برای هر روز انجام دادیم و اگر مکان مورد نیاز به ما داده شود قادر به اسکان و پذیرایی از بیش از 10 هزار زائر خواهیم بود.

خراسانی مسؤول موکب زوارالحسین(ع) نیز به بیان خدمات این موکب پرداخت و گفت: روزانه بیش از 7 هزار غذا و 700 نفر اسکان را انجام می دهیم و با هماهنگی و تعامل با هیأت های مذهبی شهر مهران، به ارائه خدمات در این پایانه مرزی می پردازیم.

در ادامه حجت الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف قم از اعزام بیش از 1700 مبلغ در ایام اربعین خبر داد و گفت: این افراد در کنار دیگر مبلغانی که از نهادها و مجموعه های دیگر اعزام می شوند، کار تبلیغ دین و ترویج فرهنگ حسینی(ع) را برعهده دارند.

-صدور 4 هزار روادید

اکبر رضایی مدیر حج و زیارت استان قم با اشاره به ضرورت ثبت نام در سامانه سماح خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و برای 4 هزار نفر روادید صادر شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سالهای گذشته با مشکلاتی مانند ویزای تقلبی مواجه بودیم، امسال تلاش شده است که این مشکل مرتفع شود و زائران با مشکلات و خسارت های مالی مواجه نشوند.

- 50 اتوبوس به زائران خدمات می دهند

بهشتی مسؤول کمیته عمرانی ستاد تسهیلات اربعین استان قم در ادامه این نشست عنوان کرد: استان قم به عنوان یکی از 4 استان معین ایلام برای بهبود زیرساخت های ارتباطی، چندین دستگاه ماشین آلات راهسازی را برای کمک به این استان درنظر گرفته است که با فعالیت های انجام شده اغلب مسیر منتهی به مرز مهران تعریض شده است.

وی افزود: 50 دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران به پایانه مرزی در ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

-جابجایی زائران با قطار

سید مهدی حسینی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی قم از آغاز فعالیت قطار قم - کربلا خبر داد و گفت: اولین قطار با ظرفیت ۳۶۰ نفر، هشتم آبان ماه امسال از قم به سمت کربلا حرکت می کند.

وی افزود: روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم آبان ماه نیز زائران می توانند از طریق قطار به کربلا اعزام شوند.

در ادامه حجت الاسلام نقدی مسؤول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات اربعین قم، دستاورد معنوی را مهم‌ترین بخش زیارت اربعین دانست و بر توجه به مسائل فرهنگی در ایام اربعین تأکید کرد و گفت: دو کتاب برای استفاده بهتر زائران از این ایام آماده شده و در اختیار آنها قرار می گیرد.

-اعزام 125 پزشک در ایام اربعین به کربلا

محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم از اعزام ۱۲۵ پزشک در ایام اربعین به کربلا خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۱۰ پزشک، پرستار و بهیار اعزام شدند که امسال این تعداد به۱۲۵125 نفر رسیده است.

وی افزود: ۵۸ قلم تجهیزات و ۱۱۲قلم دارو نیز امسال ارسال می شود و خدمات درمانی در 4 موکب استان قم به صورت شبانه روزی انجام می شود.

در پایان این نشست استاندار قم در سخنانی با تأکید بر وجه مردمی پیاده روی اربعین گفت: افزایش تعداد موکب ها نشان از عشق و علاقه مردم قم به امام حسین(ع) و اربعین دارد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات