۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۳۱۷۴۰

همایش طریق الحسین در کربلا برگزار می‌شود

مسؤول موکب مسجد جمکران از برگزاری همایش طریق الحسین در موکب مسجد جمکران در کربلا خبر داد و گفت: از صاحب نظرانی از داخل و خارج از کشور برای حضور در این همایش علمی دعوت شده است.
کاروان موکب جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  احمد حاجی زاده در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین استان قم که بعد از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به فعالیت های مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین عنوان کرد: با هماهنگی های انجام شده، همانند سال گذشته در کنار موکب آستان حضرت معصومه(س) کار خدمت رسانی به زائران با همکارری و هم افزایی صورت می گیرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در ایام اربعین باید به آن توجه کرد، موضوع حضور زائران در شهر قم است که باید برنامه ریزی خوبی برای مدیریت این موضوع انجام شود.

حاجی زاده تصریح کرد: در روز اربعین در شهر قم، پیاده روی از حرم تا جمکران صورت می گیرد که نیاز است تا ایستگاه های صلواتی و ارائه خدمات در این مسیر صورت بگیرد و نباید از این موضوع و همچنین حضور زائران خارجی در قم غفلت کرد چراکه در سال گذشته بدون اینکه این پیش بینی انجام شود و آمادگی لازم به وجود بیاید بیش از 60 هزار نفر در این مدت در مسجد جمکران اسکان یافتند.

وی از برگزاری همایش بین المللی طریق الحسین در موکب مسجد مقدس جمکران در کربلا خبر داد و خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته همایش بین المللی طریق الحسین در کربلا برگزار شد و امسال با برنامه ریزی های انجام شده قرار است این همایش در موکب مسجد مقدس جمکران برگزار شود.

حاجی زاده اضافه کرد: برای برگزاری این همایش از صاحب نظران و علمای ایران و دیگر کشورها دعوت شده است و امیدواریم همه برای برگزاری هرچه بهتر این نشست علمی به ما کمک کنند.

مسؤول موکب مسجد جمکران تأکید کرد: یکی از نیازهایی که وجود دارد بحث مبلغان زبان دان است و با توجه به خدماتی که موکب ما ارائه می دهد، حضور این مبلغان امری ضروری محسوب می شود.

وی ادامه داد: اقامه نماز جماعت در سه وعده و همچنین ارائه خدمات ویژه کودکان که سال گذشته نیز جلوه خاصی به فعالیت های ما داده بود، از دیگر فعالیت هایی است که در ایام اربعین از سوی موکب مسجد جمکران صورت می گیرد.

 حاجی زاده خاطرنشان کرد: رویکرد ما در موکب، رویکردی فرهنگی است و تلاش شده تا از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم و امیدواریم همه مسؤولان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا نتیجه و اثر خوبی در بحث ترویج فرهنگ عاشورا و اربعین به دست بیاید./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات