۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۳۱۷۳۹
مسؤول موکب آستان حضرت معصومه خبرداد؛

خدمت رسانی بیش از ۳۰۰ خادم حرم حضرت معصومه در ایام اربعین

مسؤول موکب آستان حضرت معصومه(س) از حضور بیش از ۳۰۰ نفر از خادمان حرم کریمه اهل بیت(ع) در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام اربعین خبر داد.
موکب 1080

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا جواد جهانگیرزاده در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین استان قم که بعد از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام اربعین عنوان کرد: این موکب همچون سال گذشته در عمود 1080 مسیر نجف به کربلا مستقر است و کار خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی(ع) را انجام می دهد.

وی افزود: از دو ماه پیش کار آماده سازی محل اسکان و ایستگاه صلواتی از سوی مهندسان انجام شده است و مکان در نظر گرفته شده آماده ارائه خدمت است.

مسؤول موکب آستان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: 10 روز پیش از اربعین تا روز اربعین خدمت رسانی از سوی این موکب صورت می گیرد و روزانه بیش از 5 هزار اسکان و 4 تا 9 هزار تغذیه در هر وعده داده می شود.

وی خدمات فرهنگی را از مهم‌ترین برنامه های موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 300 خادم در بخش های فرهنگی به ارائه خدمات به زائران می پردازند و با برنامه ریزی های انجام شده، مراسم و محافل مذهبی نیز در این ایام در موکب انجام می شود.

جهانگیرزاده تأکید کرد: زائران از حجج اسلام والمسلمین فرحزاد، رفیعی، ماندگاری و میرباقری به عنوان سخنران و آقایان حیدرزاده، میرداماد و دیگر مداحان اهل بیت(ع) در این ایام برای برگزاری مراسمات بهره می برند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده است که خادمان حرم حضرت معصومه(س) به عنوان سفیران کریمه اهل بیت(ع) به 500 موکب اطراف سرکشی کرده و پرچم متبرک آستان مقدس را به آنها هدیه دهند.

مسؤول موکب آستان حضرت معصومه(س) ابراز کرد: راه اندازی محل شست و شوی لباس با بیش از 20 دستگاه ماشین لباسشویی، ایستگاه صلواتی، نانوایی، درمانگاه و داروخانه از دیگر امکاناتی است که در این موکب در نظر گرفته شده است.

جهانگیرزاده در پایان خاطرنشان کرد: دست نیاز و یاری را به سمت تمام مردم دراز می کنیم تا با کمک یکدیگر بتوانیم به عنوان نمایندگان آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شهر قم، خدمات مناسبی به زائران اربعین ارائه دهیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات