۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۳۱۷۳۸
حجت الاسلام احمدی خبرداد؛

اسکان روزانه بیش از ۵۰ هزار زائر در موکب های استان قم

رییس ستاد بازسازی عتبات استان قم از اسکان بیش از ۵۰ هزار زائر به صورت روزانه در موکب های استان قم خبرداد و گفت: توزیع ۳۵۰ هزار وعده غذا در روز از سوی موکب های استان قم صورت می گیرد.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام حسین احمدی در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین استان قم که بعد از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای مدیریت موکب های اربعین عنوان کرد: استان قم در اربعین امسال 40 موکب را راه اندازی و مدیریت می کند.

وی افزود: 4 موکب در مهران، 11 موکب در بین راه، 10 موکب در کربلا، یک موکب در کوت، 2 موکب در کاظمین، یک موکب در سامرا و یک موکب نیز به عنوان قرارگاه مردمی اربعین در شهر قم به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند.

رییس ستاد بازسازی عتبات استان قم تصریح کرد: سهمیه قم در اربعین، اسکان 30 هزار زائر در روز و تغذیه 55 هزار نفر در هر وعده است که با استقبال انجام شده، 50 هزار اسکان و توزیع 350 هزار وعده غذا در روز از سوی موکب های استان قم صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در بحث تغذیه از اسراف هایی که انجام می شود جلوگیری شود و به همین منظور نیز با مدیریت صحیح، بحث تغذیه زائران صورت می گیرد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به تهیه امکانات مورد نیاز و استقرار آنها در کشور عراق خاطرنشان کرد: اغلب موکب هایی که در سال جاری به ارائه خدمات می پردازند، در سال گذشته نیز خدمت رسانی کرده اند و به همین دلیل نیز امکانات از قبل تهیه شده و به عراق اعزام و یا در حال اعزام هستند.

وی تأکید کرد: سال گذشته بیش از 217 کامیون و کامیونت وسایل و امکانات برای اربعین ارسال شد و امسال این میزان افزایش پیدا می کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات استان قم ادامه داد: 10 نانوایی از سوی ستاد تسهیلات اربعین استان قم در موکب های استان خدمت رسانی می کنند و یک نانوایی نیز با بیش از ده نفر از خواهران کرمانی به پخت نان سنتی می پردازد.

حجت الاسلام احمدی در پایان خاطرنشان کرد: جمع آوری کمک های مردمی از سوی موکب ها انجام شده است و در حال حاضر بیشترین نیازمندی ما مربوط به اقلام و وسایلی مانند پتو، برنج و چادر است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات