۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۳۱۷۰۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ترامپ باید به توهمات خود در برابر ملت بزرگ ایران پایان دهد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترامپ باید به توهمات خود در برابر ملت ایران پایان دهد، گفت: رییس جمهور جدید آمریکا باید بداند که ملت ایران هیچ گاه در برابر زیاده خواهی های دولتمردان آنها سر تعظیم فرود نخواهد آورد و مقتدرانه در برابر آنها خواهند ایستاد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه تفسیر قرآن خود با موضوع تفسیر آیه 62 سوریه انفال برگزار شد با اشاره به این که در این آیه از هوشیاری در صلح صحبت شده است، گفت: جنگ نیز برای خود ضوابطی دارد و خداوند متعال می فرماید وقتی می جنگی، ​باید کاملاً آمادگی داشته باشید و سلاح و سازو و برگ به اندازه کافی داشته باشید و خود را در مقابل دشمن نیرومند سازید.

وی با بیان این که خداوند متعال همچنین فرموده باید در مقام جنگ مراقب باشید که به دیگری ظلمی نشود، افزود: حال که زور و سلاح در اختیار دارید می توانید مقابله به مثل کنید، اما ظلم باید پرهیز شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقویت بنیه دفاعی برای حفاظت و حراست از خود مبنای قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: تقویت قدرت دفاعی موجب افزایش قدرت بازدارندگی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هر کشوری حق دارد در برابر تجاوز دشمن از خود دفاع کند، تصریح کرد: اما بر اساس معیارهای موجود در ابتدا باید خود را قوی کنیم و بعد هم نباید حتی به دشمن نیز ظلم کنیم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در قرآن برای صلح نیز دستور، برنامه و ضابطه مشخصی وجود دارد، گفت: اگر دشمن اظهار تمایل برای صلح دارد شما هم باید تمایل نشان دهی اما باید توجه داشت که دشمن صلح را وسیله ای برای فریب دادن قرار ندهد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: برخی مواقع اظهار صلح دشمن با هدف نیرنگ و خدعه است و به دنبال صلح نیست بلکه می خواهد طرف مقابل را سرگرم و غافل کرده و در ادامه به اهداف خود دست یابد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که باید مراقب باشیم چون ممکن است در مواقع صلح دشمن به بهانه صلح غافلگیرانه بتازد، تصریح کرد: این همان صلح فریبکارانه ای است که برخی از کشورهای غربی نظیر آمریکا و انگلیس در سه دهه اخیر در برابر ملت ایران در پیش گرفته اند.

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: خداوند وقتی به ما دستور صلح می دهد، این نکته را هم تأکید می کند که مؤمن باید مراقب باشد تا زیر بار صلح فریبکارانه نرود و اگر صلحی اتفاق افتاد باید مراقب بود که آنها از فضای بعد از صلح سوء استفاده نکنند و شما را غافلگیر نکنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از اسلام به عنوان دین صلح یاد کرد و با بیان این که اسلام همواره بر هم زیستی مسالمت آمیز تأکید دارد، گفت: البته این بدین معنا نیست که اسلام دین سادگی و فریب خوردن است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در همه لحظات باید مراقب فریب و خدعه دشمن باشیم، خاطرنشان کرد: اگر در برابر دشمن تاکتیک و راهبرد او را تشخیص ندهیم به راحتی در دام دشمن گرفتار خواهیم شد و آنگاه خروج از آن دام بسیار سخت است.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز تشخیص خط دشمن کار سختی است و در تاریخ نیز بسیاری از خواص در تشخیص حق و باطل دچار تردید شدند و فریب خوردند، تصریح کرد: اگر در این مسیر سخت و خطرناک یک بار فریب خوردیم نباید این فریب خوردن بار دیگر تکرار شود و باید از این مسأله تجربه کسب کنیم و درس عبرت بگیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با طرح این سؤوال که کدام صلح را باید پذیرفت، گفت: صلحی که نشانه واقعی بودن و صداقت در او باشد را باید پذیرفت یعنی نشانه هایی باشد که واقعاً قصد صلح دشمن را نشان دهد. 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس نیز امام خمینی(ره) حاضر نشدند صلح کنند و به همین دلیل صدای صلح خواهی کاذبانه صدام و حامیانش بلند شد، افزود: بعد که خدمت امام راحل آمدند و گفتند حاضر به مذاکره و صلح شوید، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند دشمن باید از قسمت هایی که اشغال کرده عقب نشینی کند و اگر می خواهد صلح کند باید نشان دهد که حاضر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که صلح کردن منافاتی با اعمال شروط ندارد، تصریح کرد: ما حاضریم صلح کنیم اما منافات ندارد که شرایط واقعی بگذاریم. 

مسؤول حوزه علمیه نکا ادامه داد: اگر طرف مظلوم برای صلح شرط گذاشت نمی توانیم بگوییم که ضد صلح است، چون صلح به معنای این نیست که مطلق و بدون چون و چرا باشد، ​می توانید شرایط عادلانه برای صلح خودت بگذارید.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که صلح با مذاکره برای صلح، متفاوت است، گفت: بسیاری مواقع کشورهای غربی دعوت به  صلح نمی کنند بلکه دعوت به مذاکره می کنند، این  مذاکره ها هم سال ها ممکن است طول بکشد که دیگر آن انگیزه دفاع و جنگ از تو گرفته می شود و آنها به هدفشان می رسند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که می توانیم زیربار مذاکره برای صلح نرویم، تصریح کرد: می توانیم بگوییم آن وقتی که ما ضعیف بودیم، ​این دشمن قدّار به ما حمله کرد و حالا که نتیجه نگرفته و ما در موضع برتر قرار داریم و داریم پیروز می شویم سازمان های بین اللملی دعوت به مذاکره می کنند. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در مذاکره به دنبال دفع الوقت و فرصت سوزی است، خاطرنشان کرد: تجربه ما نشان داده که مذاکره با دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی هیچ سودی برای ما نداشته است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره به این که یک وقت در شرایط بسیار ضعیف قرار داریم و مجبور هستیم بعضی از صلح هایی که ناجوانمردانه هم هست را بپذیریم، خاطرنشان کرد: اما زمانی که در موضع قدرت هستیم لزومی ندارد فرصت ها در مذاکره از دست دهیم.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود به جریان صلح امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن(ع) در موضع بسیار ضعیفی قرار داشت و فرماندهان سپاهش خیانت  کردند و رفتند و سپاه تقریباً متلاشی شد در این شراط حاضر به صلح شد که حداقل این تعداد از دوستانش را حفظ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید بدانیم که شرایط ما در زمان پذیرش صلح بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که آیا در شرایط برتر یا ضعیف تری قرار داریم و متناسب با آن مسأله صلح را تنظیم کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در جریان مذاکرات هسته ای به وضوح فریب کاری های دولت آمریکا را مشاهده کردیم، تصریح کرد: آمریکایی ها علیرغم این که در موضع ضعف بودند همه توان خود را برای امتیاز گیری از ایران اسلامی به کار گرفتند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای فشار به ملت ایران از سوی آمریکایی ها بود، خاطرنشان کرد: اما ملت بزرگ ایران با هوشیاری و بصیرت بالا در برابر همه توطئه های آمریکا ایستادگی و مقاومت کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با محکوم کردن سخنان سخیف و زننده رییس جمهور آمریکا در مورد ملت ایران، ناشی از شکست های مفتضحانه آنها در خاورمیانه دانست و تصریح کرد: در حالی آمریکایی ها همه توان خود را برای ایران هراسی در جهان به کار گرفتند که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگو در جهان مورد توجه قرار دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترامپ باید به توهمات خود در برابر ملت ایران پایان دهد، خاطرنشان کرد: رییس جمهور جدید آمریکا باید بداند که ملت ایران هیچ گاه در برابر زیاده خواهی های دولتمردان آنها سر تعظیم فرود نخواهد آورد و مقتدرانه در برابر آنها خواهند ایستاد./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات