۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۳۱۶۸۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

پیش‌بینی حضور ۱۰ هزار زائر از خراسان شمالی در اربعین حسینی، ضرورت توجه به امور معنوی در کنار تحصیلات دانشگاهی و عظمت نظام جمهوری اسلامی به استکبارستیزی است عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰ هزار زائر از این استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی و خدمات‌دهی به این زائران با موکب‌های استان است، افزود: سه موکب در ایام اربعین در عراق برپا شده که در خدمت زائران پیاده استان خواهد بود.

ضرورت توجه به امور معنوی در کنار تحصیلات دانشگاهی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست ائمه جماعت دانشگاه‌های استان با اشاره به وظایف ائمه جماعات دانشگاه‌های استان تأکید کرد: یکی از وظایف مهم ائمه جماعات دانشگاه‌ها، ترغیب و جذب اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها برای اقامه نماز اول وقت است.

وی اظهار داشت: از آنجا که در جامعه ما علم‌آموزی و دین‌داری دو مؤلفه به‌هم‌پیوسته و تفکیک‌ناپذیرند، اهمیت توجه به وضع معنویت در کنار امور آموزشی ضروری به نظر می‌رسد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه نماز مهم‌ترین نماد معنویت و دین‌داری امت اسلامی است، افزود: بنابراین شایسته است که به نقش آن در نوسازی معنوی جامعه و خصوصاً دانشگاه‌ها توجه شایان شود و امر اقامه نماز در دانشگاه با انسجام بیشتری انجام پذیرد.

عظمت نظام جمهوری اسلامی به استکبارستیزی است

حجت‌الاسلام سید محمد افشین‌فر، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی مراسم یوم‌الله 13 آبان گفت: شناساندن و معرفی آمریکا به‌عنوان «بزرگ‌ترین دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» باید در جامعه گفتمان سازی شود.

اظهار داشت: امروز باید بیش‌ازپیش روی موضوع استکبارستیزی تأکید کنیم و باید دراین‌باره گفتمان سازی شود، چراکه استکبارستیزی از مبانی دینی خداوند و تأکید شده در آیات و روایات است.

وی با بیان اینکه تمام عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به رنگ و جلوه استکبارستیزی آن است، افزود: انقلاب اسلامی ریشه در عاشورای حسینی دارد و خط سرخ شهادت درس بزرگی است که اباعبدالله الحسین (ع) با شهادت خود و ایستادگی در برابر ظلم داد.

حجت‌الاسلام افشین‌فر تصریح کرد: در طول تاریخ انبیا و پیروانشان همواره در مسیر مبارزه با جریان استکباری قرار داشتند، این رویارویی از خلقت انسان وجود داشته و در نهایت به نقطه حاکمیت خدا و دین و پیروان انبیا خواهد رسید و آن نقطه رؤیایی، آغاز یک اصلاح جهادی توسط حضرت بقیه‌الله مهدی موعود (عج) است.

نظم و هویت‌بخشی به جامعه یکی از کارکردهای شعر است

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در مراسم شب‌شعر آئینی به مناسبت هفته ناجا در تالار حافظ بجنورد، بابیان اینکه نظم و هویت‌بخشی به جامعه یکی از کارکردهای شعر است، گفت: شاعران، اندیشمندان و متفکران نقش مؤثری در نظم‌بخشی جامعه دارند.

وی اظهار کرد: فرهنگ، ادب و شعر در پرتو امنیت و آسایش شکل می‌گیرد و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه و رونق خراسان شمالی داشته باشد.

فرخنده بابیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی، آسایش و آرامش را به جامعه هدیه می‌کنند، افزود: ازاین‌رو هفته نیروی انتظامی فرصتی برای ادای دین به تلاش‌های آنان است.

وی تأکید کرد: شکافتن و طرح نو درآمیختن در جامعه، قدرت و جاذبه می‌خواهد و این نیرو در کلام و سخن شاعر است چراکه کلام شاعر سبب ارتباطات در جامعه شده و این ارتباطات، کنش‌ها را در جامعه سازماندهی می‌کند./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات