۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۳۱۶۸۲
چند خبر کوتاه سیاسی؛

امروز ظاهر و باطن شیطانی آمریکا بیش ‌از پیش به هم شبیه شده‌ است/ ترامپ به وحدت ایران در انزجار از آمریکا افزود

امروز بیش ‌از پیش ظاهر و باطن شیطانی آمریکا شبیه هم شده‌ است، فرمانده نیروی دریایی ارتش با فرمانده ناجا دیدار و گفت‌وگو کرد و ترامپ به وحدت ایران در انزجار از آمریکا افزود، عناوین برخی از اخبار کوتاه سیاسی هستند
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای در خصوص یاوه‌گویی‌های ترامپ اعلام کرد: امروز بیش از پیش ظاهر و باطن سیستم شیطانی و ظالمانه آمریکا شبیه به هم می‌نماید، چرا که زمانی از در حیله دشمنی خود را پنهان می‌کردند و امروز که دولت فعلی آمریکا جاهلانه و مفتضحانه، درون خود را بیرون می ریزد.

 

در ابتدای این بیانیه آمده است: همبستگی ایمانی، صلابت و بصیرت ملت ایران که زاییده آگاهی فزاینده سیاسی و پایداری بر عقیده و آرمان توحید است، همان پاسخ محکم و زهر مهلکی است که می‌تواند آمریکای واقعی را به خاک سیاه بنشاند. هیهات که استفاده از جعلیات موهوم همچون خلیج ع ر ب ی و یا سیاست‌های مداخله جویانه، کوچکترین اثری در وحدت و عزم ملت ایران ایجاد کند.

در ادامه تاکید شد: امروز بیش از پیش ظاهر و باطن سیستم شیطانی و ظالمانه ایالات متحده آمریکا شبیه به هم می‌نماید، چرا که زمانی از در حیله دشمنی خود را پنهان می‌کردند و امروز که دولت فعلی آمریکا جاهلانه و مفتضحانه، درون بدتر خود را بیرون می ریزد. ان‌شاءالله که این فرصت بی نظیر شروع دومینویِ تزلزلِ قاطعانه هژمونی شیطان بزرگ باشد. موتوا بِغیظِکُم.

در قسمت دیگری تصریح شد: دیروز بالاترین مقام رسمی ایالات متحده آمریکا با بیان سخنانی گستاخانه و به دور از نزاکت بین المللی، تکراری و در شان خودشان ادعاهایی را به ملت بزرگمان نسبت داد که در این خصوص خطاب به ملت عزیزمان عرض می‌کنیم که اندوخته‌های تاریخی و تجربی شما ملت بزرگ به گزافه نرفته و مقاومت شما مهر تاییدی است بر حقانیت ابدی راهی که می‌روید و رهنمودهایی که می‌شنوید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خدمت دولت و ریاست جمهوری خاطر نشان می سازیم که؛ بنیان و اساس اساسی هر توافق بین‌المللی وجود حسن نیت در طرفین مذاکره است که این حسن نیت هیچ گاه در طول مذاکرات برجام از طرف آمریکا اثبات نشد، ولی جنابعالی اعتماد کرده و اقدام به توافق کردید. آنچه مهم است این مسئله است که همه ملت ایران به دنبال منافع کشور هستند و آن را در حمایت از نظام و مسئولان جستجو می‌کنند. فلذا به دنبال تدبیر برای برون رفت از این وضعیت باشید و مانع از خروج و نیز اجرای کامل برجام توسط آمریکا شوید که هزینه زیادی داده شده است.

در ادامه آمده است: روشن است که ذات سوداگرایانه آمریکایی تاب تحمل سود اقتصادی از دست رفته به نفع اروپائیان را ندارد، و یافتن راهی برای محدودیت بیشتر بر ایران را بهترین سیاست در ازای از دست دادن منافع اقتصادی از ایران توسط برجام می‌داند. بنابراین اگر اروپائیان در نقش مدافع برجام ظاهر شده اند به خاطر منافعی است که برای آنها دارد. اگر برجام با تاییدات آمریکا پا به عرصه وجود گذارد با خروج آمریکا نیز از بین خواهد رفت. پس لطفاً با طناب اتحادیه اروپا کشور را به چاه نیندازید.

این دانشجویان در پایان خطاب به روحانی آوردند: جناب آقای رئیس جمهور در این وضعیت بسیار حساس ما جوانان انقلابی را پشتیبان خود بدانید، البته تا زمانی که بر اساس سیاست « نه تجدید نظر در برجام و نه مذاکره جدید در هر موضوعی خصوصا توانایی دفاعی ـ نظامی» اعلامیِ وزارت خارجه‌ای که سکان دارش وزیر شماست، عمل کنید.

سلیمی خبر داد؛

تقدیر حجت الاسلام محمدیان از بسیج دانشجویی در پی برگزاری تجمعات ضد استکباری در دانشگاه‌ها

محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به برگزاری پر شور تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌ها در واکنش به سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا گفت: بعد از اظهارات وقیحانه و ظالمانه رئیس جمهور آمریکا در حق ملت ایران از دیروز موجی از تجمعات دانشجویی در اعتراض به یاوه گویی‌های ترامپ در سطح دانشگاه‌های کشور در حال برگزاری است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

سلیمی افزود: این تجمعات ابتدای راه بوده و صرفا به جهت اعلام انزجار تشکل‌ها و دانشگاهیان انقلابی نسبت به اظهارات سخیفانه رئیس جمهور آمریکاست که الحق نشان دهنده ماهیت واقعی استکبار جهانی و چهره عریان این شیطان کبیر است.

وی اضافه کرد: قطعا دانشجویان انقلابی زین پس قوی‌تر از گذشته در مسیر تبیین عداوت‌ها و کارشکنی‌های دشمنان قدار نظام اسلامی برخواهند آمد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: امروز صبح حجت الاسلام محمدیان ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی مراتب تقدیر و سپاس ویژه خودشان را از همه دانشجویان بسیجی که نقش پررنگی در برگزاری این تجمعات در سطح دانشگاه ها داشت را ابراز کرد.

بسیج اساتید دانشگاه تهران:

«ترامپ» سخنگوی خشم و سرخوردگی سیاست‌های آمریکا و دوستان منطقه‌ای خود است

بسیج اساتید دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات ترامپ اعلام کرد: آمریکا سالهاست تمامی تلاش خود را برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران کرده‌ است به همین دلیل بایستی گفت «ترامپ» سخنگوی خشم و سرخوردگی از جانب سیاست‌های آمریکا و تمام دوستان و همکاران منطقه‌ای خود است.

در ابتدای این بیانیه آمده است: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و این حجم از خشم از حکومت و مردم ایران، را باید خشم «حکومت» آمریکا دانست و نه رئیس جمهور آمریکا؛ این روندی‌ست که آمریکا همواره علیه ایران داشته است؛ چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از آن که تا به امروز تمام تلاش خود را در تمامی ادوار تاریخ در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و این روند ادامه نیز خواهد داشت. لذا صحبت‌های اخیر ترامپ برای حافظه ایرانیان چیز جدیدی نیست بلکه تنها تفاوت آن در نوع گفتار اوست وگرنه راهبرد آمریکا در زمان تمامی دولت‌های آن علیه ایران یکی بوده است.

در ادامه تاکید شده است: حال چرا آمریکا تا این حد خشمگین است؟ ایالات متحده آمریکا سالهاست تمامی تلاش خود را برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران کرده‌است؛ می‌خواستند حکومت پهلوی را نگه دارند، نشد، صدام را هشت سال کمک کردند، تا ایران را ویران کنند، نشد، منافقین را حمایت کردند، نشد، تمامی تلاش خود را در این 39 سال کردند که جلوی هرگونه پیشرفت را در ایران بگیرند، اما نشد و گروه تکفیری- تروریستی داعش را برای برهم زدن نظم جنوب‌غرب آسیا خلق کردند و فراوان هزینه کردند اما نتیجه‌ای جز شکست برای آنها و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌شان نداشت. در مقابل می‌بینند که ایران روز‌به‌روز قوی تر و به‌عنوان یک ناجی قدرتمند در منطقه شناخته می‌شود . لذا بایستی گفت ترامپ سخنگوی این خشم و سرخوردگی از جانب خود و تمام دوستان و همکاران منطقه‌ای خود است.

بسیج اساتید دانشگاه تهران در این بیانیه تصریح کرد: اظهارات ترامپ به مانند واکنش هیجانی کودکی‌ست که از سر خشم و ناراحتی با بکاربردن واژه جعلی برای «خلیج فارس» تنها می‌خواهد مردم ایران را عصبانی کند چرا که می داند ایرانیان بر تمامی خاک خود تعصب دارند وگرنه در تمامی نقشه‌ها، دانشگاه‌ها و اسناد خود آنها، خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده است.

در قسمت دیگری از این بیانیه تصریح شد: حکومت آمریکا بارها و بارها نشان داده است که اولین مشکلش با خود مردم ایران است و این امر حتی در سیاست‌های یک سال اخیر ترامپ هم به خوبی روشن است؛ برای او مهاجر و غیرمهاجر هم فرقی ندارد و خشم او تمام مردم ایران را شامل می‌شود. همین امر لزوم وحدت را در بین مردم ایران بیشتر می‌کند و اینکه بایستی نگاه تمام مردم و مسئولین به فرمان مقام معظم رهبری باشد و به این باور برسیم که هیچ‌گاه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و راه برون رفت از مشکلات کشور تنها و تنها پیروی از ولایت فقیه و توامندسازی اقتصادی درون‌زا و برون نگر با عزمی جدی و مصمم‌تر از قبل برای کشور است که در این راه همت تمامی اقشار بالأخص نخبگان علمی و سیاسی لازم و ضروری است.

در پایان تاکید شد: بسیج اساتید از این رو انتظار دارد مسئولین دیپلماسی کشور، از تمام ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع ، عزت و سربلندی کشور استفاده کرده و موضع‌گیری قاطعانه و قدرتمندانه علیه ایالات متحده آمریکا نزد مجامع بین المللی اتخاذ کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با فرمانده ناجا دیدار و گفت‌وگو کرد

در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار حسن اشتری فرمانده نیروی انتظامی دیدار و گفت و گو کردند.

دریادار سیاری در این دیدار ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و خدا قوت به آحاد فرماندهان و کارکنان پلیس، اظهار داشت: هم به عنوان یک نظامی و هم به عنوان یک شهروند معتقدم اگر در آرامش و امنیت زندگی می کنیم، مرهون تلاش های نیروی انتظامی هستیم.

وی افزود: نیروی انتظامی نسبت به دیگر قوای مسلح کشور، از تنوع و جغرافیای وسیع در ماموریت برخوردار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از اعلام آمادگی برای تقویت تعامل با ناجا خبر داد و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آماده هرگونه همکاری در راستای ارائه آموزش های تخصصی و ... به دریابان ناجا را دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع):

ترامپ به وحدت ایران در انزجار از آمریکا افزود

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پاسخ به یاوه‌گویی‌های آمریکا در بیانیه‌‌ای اظهار داشت: آقای رئیس جمهور چرا چند ماه قبل بخاطر منافع حزبی علیه سپاه اتهام پراکنی کردید و آمریکای سیلی خورده از اقتدار سپاه پاسداران را به شانتاژ علیه این نهاد مقدس جسور کردید؟ آیا سخنان شب گذشته و تمجیدتان از سپاه، دیگر می‌تواند ارسال آن پالس‌های خطرناک به دشمن را جبران کند؟

در ابتدای این بیانیه آمده است: سرانجام سخنرانی ترامپ، پیرامون ایران و مسئله هسته‌ای ایراد شد و همه به غیر قابل اعتماد و ذات فریبکار سیاست‌های این کشور واقف شدند. ما که هرگز مؤعظه‌های رهبر حکیم‌مان را فراموش نکرده بودیم که فرمودند «عجله نکنید و فریب لبخند آن‌ها را نخورید. دشمن خرش از پل بگذرد، برمی‌گردد و به ریش شما می‌خندد.»

در ادامه این بیانیه تصریح شد: اما برخی که غرق در منافع حزبی به جای منافع ملی بودند می‌گفتند «ما عمامه داریم، آنها نمی‌توانند سر ما کلاه بگذارند. اما امروز خوب داریم می‌بینیم که چه کلاه گشادی سرتان رفته است!» به یک معنا از آن دیوانه تشکر می‌کنیم. تشکر بابت نمایش چهره واقعی شیطان بزرگ. اگر کسی نمی‌دانست، فکر می‌کرد این تاجر ابله، از جمهوری اسلامی پول‌های کلان گرفته تا چهل سال عدم اعتماد آیت الله خامنه‌ای به آمریکا را به اثبات برساند.

همچنین در این بیانیه اظهار شد: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. البته یک تشکر دیگر هم به او بدهکاریم. استفاده از واژه جعلی به جای خلیج فارس گرچه حاشیه‌ای بیش نیست اما بسیار به وحدت امت ایران در انزجار از آمریکا افزود. بماند که هنوز کریستف کلمب شماها را کشف نکرده بود که ما خلیج فارس داشتیم. بدون شک اکنون بیش از همه وقت وحدت و انسجام تمام اقشار امت ضروری به نظر می‌رسد اما سخنان مهمی با رئیس جمهور کشورمان داریم.

در این بیانیه خطاب به روحانی آمده است: آقای رئیس جمهور، واکنش عزتمندانه و به موقع جنابعالی که در جهت تغییر محاسبات آمریکایی‌ها و آغازی بر پایان عقب‌نشینی‌ها بود، مورد حمایت ملت شریف و همیشه در صحنه ایران است. گرچه شما حرفی را زدید که چهار سال پیش خود و هوادارانتان به آن می‌خندیدید و آن حرف این بود که« آمریکا قابل اعتماد نیست»، ولی ما از این موضع که اگر برجام منافع ملی ما را تأمین نکند، ارزشی نخواهد داشت، با تمام وجود حمایت کرده و به شما اطمینان قلبی می‌دهیم که نخواهیم گذاشت در مواجهه با حملات یاوه‌گویان غرب‌زده و فتنه‌گران رسانه‌ای تنها بمانید.

همچنین در بخشی از این بیانیه اظهار شد: پنجم بهمن ماه سال گذشته بود که رهبر حکیم انقلاب فرمودند « برجام به عنوان یک تجربه، بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا را نشان داد». آقای روحانی سعی کنید در اظهارات‌تان بیش از بیش تأمل کنید. چرا چند ماه قبل بخاطر منافع حزبی علیه سپاه اتهام پراکنی کرده و آمریکای سیلی خورده از اقتدار سپاه پاسداران را به شانتاژ علیه این نهاد مقدس جسور کردید؟ آیا تمجیدتان از سپاه، می‌تواند ارسال آن پالس‌های خطرناک به دشمن را جبران کند؟

در بخش دیگری از این بیانیه خاطر نشان شد: اکنون نیز شما را از یک تحلیل خطرناک برحذر می‌داریم. هر عقل سلیمی خوب درک می‌کند که رفتارها و برخوردهای آمریکا در ماه‌های گذشته و در نهایت فحاشی‌های ترامپ، مصداق پاره کردن برجام است و اکنون نوبت آتش کشیدن آن فرا رسیده است. بدون شک این تحلیل که اروپایی‌ها مدافع حقوق ملت ایرانند و آمریکا نزد اروپائیان منزوی شده است صد در صد غلط بوده و سراب دیگری است که اگر از آن دل نکنده و به ظرفیت‌های درونی توجه نکنید، منجر به هلاکت سیاسی شما خواهد شد.

همچنین در این بیانیه تصریح شد: این روال البته سابقه‌دار نیز بوده است آمریکا زیر میز مذاکره می‌زند، اروپایی‌ها می‌آیند زیر بغل ما را می‌گیرند تا پای میز بکشند. اتفاقا این رویکرد در بیانیه مشترک سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس مشهود بود، آنگاه که می‌گفتند برجام پایبند خواهد ماند ولی بلافاصله گفته‌اند نسبت به برنامه‌های موشکی ایران نگرانی دارند و خواستار مذاکره بر سر سیاست‌های منطقه‌ای ایران هستند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از اینها گذشته، وقتی موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در صحبت‌های خود کوچکترین اشاره‌ای به نقض برجام توسط آمریکا نمی‌کند، وقتی ماکرون رئیس جمهور فرانسه از ایران می‌خواهد که با وجود تلاش‌های واشنگتن، ایران همچنان به تعهدات خود پایبند بماند و در نهایت وقتی تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اذعان می‌کند که شرکای اروپایی آمریکا، برای افزایش فشار بر روی ایران چراغ سبز نشان داده‌اند، چرا دولت مردان ما اصرار دارند که اروپا را مخالف آمریکا و حامی ایران جلوه دهند؟ آقای روحانی، منافع ملی را فدای منافع حزبی نکنید.

همچنین در این بیانیه اعلام شد: بنگرید گه سپاه با مواضع انقلابی خود اکنون چگونه مورد ستایش همه اقشار است. همزمان چهره کسانی که خواب حذف شعار الهی «مرگ بر آمریکا» را می‌دیدند را تصور کنید. تصور کنید لحظه‌ای را که مدال افتخار برگردن تیم مذاکره‌ کننده‌ای می‌انداختید که یک نفرشان جاسوس از آب درآمد و یک نفرشان مدعی شده بود «امضای کری تضمین است» لابد الان هم معتقد است جان‌کری دارد قدم‌زنان با ترامپ صحبت می‌کند تا وی را راضی کند! بالاخره قول داده، الکی که نیست.

در این بیانیه خاطر نشان شد: مخلص کلام همان بیان رهبری است که فرمودند «به اذن‌الله از مذاکرات ضرر نمی‌کنیم، بلکه تجربه‌ای در اختیار ملت قرار می‌گیرد که مثل تجربه تعلیق موقت غنی‌سازی در سال‌های 82 و 83، ظرفیت فکری و تحلیلی مردم را بالا خواهد برد».

همچنین در پایان این بیانیه تصریح شد: ما دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین (ع) با نهایت افتخار از این‌که در دانشگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنفس می‌کنیم و با صدای رسا اعلام می‌داریم با عنایت پروردگار، هرگز نخواهیم گذاشت ندای «این عمار» نائب امام زمان (عج) بار دیگر به گوش برسد. آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. کما اینکه تا امروز هم نتوانسته است. قدرت‌های دیگر هم همین‌جور، آنها هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. یاد شهید مظلوم بهشتی بخیر که می‌گفت« آمریکا، از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر»./907/204/ح

ارسال نظرات