۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۳۱۶۷۶
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

استقرار روحانی مبلغ در روستاها منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه استقرار روحانی مبلغ در روستاها منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: ازاین‌رو تلاش می‌کنیم زمینه استقرار مبلغ دینی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم کنیم.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جمع روحانیان مبلغ و مستقر، اظهار کرد: ساخت خانه عالم در روستاها و حضور مبلغ دینی در مناطق روستایی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی و رواج سبک زندگی غربی در جوامع روستایی و شهری، به اهمیت حضور روحانی و مبلغ دین در این مناطق اشاره کرد و افزود: گزارش‌هایی که از دستگاه‌های مختلف فرهنگی و قضایی استخراج شده نشان می‌دهد، در مناطقی که در آن روحانی و مبلغ دینی حضور داشته و فعالیت فرهنگی با برنامه‌ریزی و مدیریت روحانی انجام می‌شود آسیب‌های اجتماعی کمتری مشاهده شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو در تلاشیم زمینه استقرار مبلغ دینی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم کنیم تا در آینده نزدیک، کمتر شاهد بروز آسیب‌های مختلف فرهنگی در مناطق یاد شده باشیم.

وی در ادامه به برکات سفر مقام معظم رهبری به استان هم اشاره کرد و اظهار داشت: خانه عالم روستای جمی که مساحتی بالغ بر ۲۰۰ متر و زیربنای ۹۲ متر دارد با اختصاص ۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در این روستا ساخته شد که به لطف خداوند و تلاش‌های مردم روستا شاهد اتمام پروژه ساخت خانه عالم و استقرار روحانی در روستا هستیم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی هیئات مذهبی بجنورد برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: فعالیت‌هایی که در اربعین حسینی از سوی هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و مؤسسات قرآنی انجام می‌شود شامل برپایی مراسم عزاداری و سوگواری، گفتمان‌های دینی، برگزاری جلسات انس با قرآن، نمایشگاه‌های فرهنگی و مذهبی، نشست‌های پرسش و پاسخ و توزیع بروشورهایی با موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات