۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۳۱۶۷۲
مدیر جامعه المصطفی واحد آشتیان:

شکیبایی ویژگی مهم آمران به معروف است

مدیر جامعه المصطفی واحد آشتیان با بیان اینکه شکیبایی ویژگی مهم آمران به معروف است، گفت: انسان زمانی که شخصی را امر به معروف و نهی از منکر می کند، ممکن است آن شخص به آمر به معروف آزار برساند؛ ازاین رو باید در برابر اذیت و آزار صبر و شکیبایی کرد.
مدیر جامعه المصطفی واحد آشتیان

حجت الاسلام علی رستگاری فرد مدیر جامعه المصطفی واحد آشتیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: قرآن کریم امر به معروف را پیش از نهی از منکر آورده زیرا اگر درهای معروف باز شود، درهای منکر بسته خواهد شد.

موعظه حضرت لقمان به فرزندش به امر و معروف و نهی از منکر

مدیر جامعه المصطفی واحد آشتیان با اشاره به موعظه حضرت لقمان به فرزندش به امر و معروف و نهی از منکر، ابراز کرد: انسان باید در برابر مصایب صبر و شکیبایی داشته باشد زیرا انسان زمانی که شخصی را امر به معروف و نهی از منکر می کند، ممکن است آن شخص به آمر به معروف آزار برساند پس ازاین رو باید در برابر اذیت و آزارصبر و شکیبایی کرد.

حجت الاسلام رستگاری فرد افزود: از منظر قرآن کریم میان امر به معروف و نهی از منکر و وحدت اجتماعی مردم، رابطه عمیقی وجود دارد؛ زیرا آیه امر به معروف و نهی از منکر بعد از آیه وحدت قرار گرفته است.

مدیر جامعه المصطفی واحد آشتیان با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیات بسیاری درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که برخی از آنها عبارت است، بیان کرد: سوره بقره آیه 44؛ آل عمران آیات  104، 110، 114؛ اعراف آیه 157؛ توبه آیات 67، 71، 112؛ حج آیه 41؛ لقمان آیه 17؛ مائده آیه 79؛ عنکبوت آیه 45؛ نحل آیه 90 که نشانگر اهمیت این امر از نظر قرآن کریم است.

حجت الاسلام رستگاری فرد تصریح کرد: امر به معروف برانگیختن و فرمان دادن به چیزی که نزد عقل یا شرع، خوب و مطلوب دانسته شده و نهی از منکر باز داشتن و منع کردن از آنچه نزد عقل و شرع، بد و ناپسند است، معنا می شود.

مدیر جامعه المصطفی واحد آشتیان با بیان اینکه  امام حسین (ع) در آخرین سال حکومت معاویه در خطبه ای که در عرفات ایراد کرد فرمود:"خداوند فرموده است مردان و زنان مؤمن برخی سرپرست برخی دیگرند، امر به معروف و نهی از منکر می کنند" گفت: خداوند (در توصیف مؤمنان) ابتدا امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرد زیرا که امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که اگر به حق به پا داشته شود تمامی واجبات آسان و دشوارش استوار و پابرجا خواهد شد.

قیام امام حسین(علیه السلام) در جهت تحقق امر به معروف و نهی از منکر 

حجت الاسلام رستگاری فرد تاکید کرد: قیام امام حسین(ع) در جهت تحقق امر به معروف و نهی از منکر بوده است، چنان که در وصیت نامه خود به برادرش محمد بن حنفیه به صراحت می فرماید:"هدف من از این حرکت اصلاح طلبی در امت جدم است و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و بر طبق روش و سیره پیامبر و علی (علیه السّلام) عمل کنم." که این عمل اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را نشان می دهد.

مدیر جامعه المصطفی واحد آشتیان خاطر نشان کرد: هدف اسلام این است که تمام افراد جامعه اسلام ىبه گونه اى تربيت شوند كه در برابر رفتار یکدیگر احساس مسؤوليت كنند؛ زيرا روشن است كه مصالح و سعادت دنيوى و اخروى افراد جامعه به يك ديگر مرتبط بوده و اعمال و رفتار افراد اجتماع در سرنوشت يك ديگر تأثير مى گذارد و آثار صلاح و فساد افراد، تنها به خود آنها محدود نشده، بلكه نتايج مثبت و منفى بسيارى از اعمال اعضاى جامعه، به كسانى بر مى گردد كه در آن جامعه زندگى مى كنند.

حجت الاسلام رستگاری فرد در ادامه بیان کرد: انسان مسلمان، براى ايجاد جامعه اى سالم  كه سرشار از خوبى ها و تهى از بدى ها است باید بكوشد و هچنین اسلام به مهرورزى، مهربانى و دست گيرى از انسان هاى نيازمند، اهميت ويژه اى داده است./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات