۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۳۱۶۶۹
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

استحکام در تولید ملی سبب شکوفایی بازار داخلی و قطع وابستگی خارجی می‌شود

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: اگر تولیدات داخلی از استحکام لازم برخوردار باشند، دو نتیجه رونق و شکوفایی بازار داخلی و قطع و کاهش وابستگی به دیگران را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار شماری از مسؤولان اقتصادی استان، با اشاره به اهمیت اتقان و استحکام در کار و فعالیت در نظام اسلامی، اظهار کرد: کارِ درست کردن، مانند درست کار کردن، هر دو سفارش اسلام است.

وی افزود: یکی از عوامل وابستگی اقتصادی به بیگانگان آن است که مردم احساس می‌کنند تولیدات داخلی، استانداردهای لازم را ندارد و گاهی سرهم‌بندی و سست‌کاری است.

حجت‌الاسلام قدیمی تصریح کرد: اگر کار درست انجام گیرد و از استحکام و اتقان لازم برخوردار باشد، دو نتیجه رونق و شکوفایی بازار داخلی و قطع و کاهش وابستگی به دیگران را در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه بنابراین هم باید کار و جهاد کرد و هم باید کار را درست و شایسته انجام داد، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در پاسخ به کسی که به استحکام قبر اعتراض کرد، فرمود: «وَ لَکنَّ اللهَ یحِبُّ عَبْداً إِذَا عَمِلَ عَمَلًا أَحْکمَهُ»؛ درست است که قبر فرسوده می‌شود و از بین می‌رود ولیکن خداوند بنده‌ای را دوست دارد که کارهایش را محکم انجام می‌دهد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آیا دینی که برای ساختن قبر دعوت به استحکام و محکم‌کاری می‌کند، می‌پسندد که در کارهای کلان اقتصادی دچار سست‌کاری و سرهم‌بندی شویم؟

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با اشاره به ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: ضرورت تدوین نقشه راه در راستای سند چشم‌انداز بیست‌ساله و استمرار روحیه کار جهادی و انقلابی در همه عرصه‌ها در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

حجت‌الاسلام قدیمی ادامه داد: همچنین اهتمام به مدیریت اصلاح الگوی مصرف و توجه به کار و کارآفرینی و گسترش کسب و کارهای مولّد برخی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات