۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۳۱۶۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خدمات‌رسانی شایسته به مردم سبب ارتقای عزت ملی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خدمات‌رسانی مناسب و شایسته و عمل به وظایف بین دولت و ملت مایه الفت و همدلی و عامل ارتقای عزت ملی و سربلندی دینی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان، با تأکید بر همراهی و وحدت در راستای پیشرفت نظام اسلامی و مقابله با دشمنان، اظهار کرد: باید تلاش کرد بین نیروهای نظام اسلامی وحدت و همدلی ایجاد کرد.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «ازاله الرواسی اسهل من تألیف قلوب متنافره» و تأکید می‌کند که برکندن کوه‌های سخت آسان‌تر است از ایجاد همدلی بین دل‌های پراکنده.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: این نکته اهمیت همدلی و خطر ناهمدلی را می‌رساند و می‌آموزد که پیوند زدن دل‌ها کار هر کس نیست و اخلاص و تأثیر سخن و مقبولیت مردمی و الهی می‌خواهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: امیرمؤمنان در توصیف عملکرد پیامبر بزرگوار و در رابطه با ایجاد و حدت و همدلی می‌فرماید: «جمع علی دعوتهم الفتهم»؛ بر اساس دعوتش دل‌ها را به هم پیوند زد.

وی ادامه داد: این امام همام همچنین می‌فرماید: «دفن الله به الضغائن الّف به اخوانا و فرّق به اخوانا»؛ خداوند به وسیله پیامبر (ص) کینه‌ها و کدورت‌ها را دفن کرد، به وسیله او گروهی از هم جدا را برادر ساخت و بین بسیاری از دوستان جدایی افکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت همدلی و همراهی از نگاه نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه کتابی برگرفته از تجربه حاکمیتی امام علی (ع) در دوران پنج‌ساله حکومت‌داری و مردم‌داری است و در این کتاب شریف نکته‌های مدیریتی و اجرایی، روابط دولت و ملت، حقوق والی، رعیت و نیز شیوه برخورد با نادرستی‌ها و فسادهای اداری و اجرایی و نیز ضرورت تشویق نیکوکاران و درستکاران در حوزه مدیریت به زیبایی ترسیم شده است.

وی افزود: در خطبه 216 امام علی (ع) حقوق بین والی و رعیت دولت و مردم را ترسیم و تبیین کرده و رعایت آن حقوق را مایه همدلی دانسته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: این امام همام می‌فرماید: «فجعلها نظاماً لألفتهم و عزاًدینهم» و تأکید می‌کند عمل به وظایف بین دولت و ملت مایه الفت و همدلی و عامل عزت و سربلندی دینی بین آنان است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات