۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۳۱۶۴۳
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد؛

ضرورت شناسایی و برجسته‌سازی ارزش‌های والای جامعه

آیت الله محسن اراکی با بیان اینکه دشمن سعی می کند بخش حاشیه‌ای و زشت جامعه را بزرگنمایی کرده و به تصویر بکشد، بر برجسته ساختن ارزش‌های والای جامعه تأکید کرد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در جلسه عمومی درس اخلاق مدرسه علمیه معصومیه که ظهر امروز در مسجد این مدرسه برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «قُل ان كنتم تُحبّون اللهَ فاتّبعونی یُحببكمُ اللهُ» گفت: عالی ترین مقصد جهان آفرینش، دستیابی به محبوبیت الهی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه محبوبیت عندالله فرع محبوبیت پیامبر اکرم(ص) است، اظهار داشت: هر کسی که خداوند او را دوست می دارد به یقین این دوست داشتن به دنبال دوستی رسول اکرم(ص) خواهد بود؛ یعنی محبوب حقیقی نزد خداوند وجود مقدس نبی اکرم(ص) است و خداوند سایر مخلوقات را به واسطه ایشان و اهل بیت(ع) دوست می دارد.

وی ادامه داد: آن کس که با سیره رفتاری خود، بشر را با محبت خداوند آشنا می سازد، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند؛ هر نشانه، رفتار، اشاره، سیره، تعلیم و سنتی که ایشان پایه‌ریزی کرده اند برای این است که شهد محبت الهی را در جان بشریت نهادینه کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به آیه شریفه «عیناً یشرب بها العباد» عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ابتدا خودشان شهد محبت الهی را چشیده اند و سپس به سان چشمه‌ای جوشان، شهد شیرین محبت الهی را به کام بشریت می چشانند.

نماینده مردم اراک در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شهدای کربلا به یقین به واسطه امام حسین(ع) شهد شیرین محبت الهی را چشیدند که حاضر شدند با عشق در راه خداوند متعال جان‌فشانی کنند، چراکه جان فشانی در راه خدا هنگامی لذت بخش می شود که انسان حقیقتاً عاشق خداوند باشد.

وی پیاده روی اربعین حسینی را یکی دیگر از نمونه های عشق به خداوند دانست و ابراز داشت: بدون عشق کسی حاضر نمی شود که راهی طولانی را زیر آفتاب سوزان به همراه گرسنگی و تشنگی تحمل کند تا به زیارت امام حسین(ع) برود.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: تشیع یعنی عاشقی برای خداوند متعال که جلوه کامل این عاشقی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند؛ اگر معصومین(ع) با خداوند متعال راز و نیاز نمی کردند و آنها را برای ما به ارث نمی گذاشتند هم اکنون ما یاد نداشتیم که با خداوند راز و نیاز و مناجات داشته باشیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان سعی دارند نمای جامعه اسلامی ایران را سیاه جلوه دهند، بیان کرد: بخش پوشیده و پشت پرده جامعه ما بسیار زیبا است و متأسفانه این بخش بسیار کم در جامعه به تصویر کشیده می شود؛ نمونه بارز بخش زیبای جامعه را در فداکاری های هشت سال دفاع مقدس مشاهده می کنیم.

وی اضافه کرد: دشمن سعی می کند بخش حاشیه‌ای و زشت جامعه را بزرگنمایی کرده و به تصویر بکشد، بنابراین ما باید ارزش‌های والای جامعه خودمان را بشناسیم و آن را برجسته کنیم تا دیگران نیز بدانند که جامعه ما بسیار زیبا و معنوی است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه پذیرفتن جهاد با آرامش و احساس لذت کردن از آن نشانه پاکی جامعه است، اظهار داشت: امروزه جهاد، ایثار و شهادت برای جامعه ما تبدیل به فرهنگ شده است و این موضوع به تنهایی نشانگر پاکی و زیبایی جامعه ما است.

نماینده مردم اراک در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهدا نماد ذکر الهی هستند، عنوان داشت: کسانی که شهد محبت الهی را می چشند، در راه خداوند متعال از هیچ فعالیتی فروگذار نمی کنند؛ این فعالیت های خالصانه سبب انس گرفتن ایشان با خداوند می شود و انسانی که با خداوند انس گرفت دیگر از لغزش خودداری می کند و یا اگر دچار لغزش های کوچک شد توبه حقیقی به جا می آورد.

وی در پایان یادآور شد: ما باید همواره ذکر خداوند را بر لب جاری کنیم و هیچگاه در این عرصه گول شیطان را نخوریم، چون شیطان در این هنگام به میدان آمده و به انسان القا می کند که ذکر خداوند را گفتن ریاکاری است؛ بر این اساس باید ریاکاری را با انجام اعمال صالح از بین ببریم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات