۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۳۱۶۱۴
تحلیلگر مسائل بین الملل:

اظهارات ترامپ عصبانیت شخصی از نفوذ سیاسی و معنوی ایران است

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه ترامپ تکرار کننده ادبیات لابی صهیونیسم است، گفت: سخنرانی ترامپ و اتهام زنی های سخیف و بی اساس علیه ملت ایران و نهادهای مردمی انشاء نوشته شده از سوی بنیامین نتانیاهو است و نشان دهنده عصبانیت شخصی از نفوذ سیاسی و معنوی ایران است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل و معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه سخنرانی ترامپ و اتهام زنی های سخیف و بی اساس علیه ملت ایران و نهادهای مردمی انشاء نوشته شده از سوی بنیامین نتانیاهو است، اظهار داشت: ترامپ تکرار کننده ادبیات لابی صهیونیستی و ثابت کرد که مدیر بنگاه معاملات ملکی و کابوی بدون برخورداری از پیشینه سیاسی است.

حضور مقتدرانه ایران مانع از تغییر شطرنج سیاسی منطقه است

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه اتهام زنی های باطل ترامپ افزون بر برجام به دیلی نفوذ سیاسی و معنوی فوق العاده ایران در منطقه است، افزود: آمریکا در 38 سال گذشته به ویژه در دولت پیشین و فعلی تلاش کرد تا شطرنج سیاسی منطقه را برای تأمین امنیت پایدار رژیم صهیونیستی تغییر دهد اما با حضور مقتدرانه ایران و محور مقاومت چنین تلاش هایی با بن بست مواجه شد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اینکه آمریکا در 7 سال گذشته با همراهی کشورهای عربستان سعودی و برخی کشورهای نفت خیز منطقه ده ها میلیارد دلار برای تقویت گروهک های تروریستی هزینه کرد، تصریح کرد: بیش از 130 گروهک تروریستی با عناوین و اسم های مختلف در سوریه و عراق فعال و با آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تعامل و ارتباط دارند.

اظهارات ترامپ از لحاظ روانشناختی عصبانیت شخصی از نفوذ ایران است

هانی زاده با بیان اینکه هزینه گروهک های تروریستی از سوی عربستان سعودی تأمین شده است، خاطرنشان شد: آمریکا علی رغم هزینه های مالی، لجستیکی و انسانی در تغییر شطرنج سیاسی خاورمیانه ناکام ماند؛ از این رو اظهارات ترامپ از لحاظ روانشناختی یک عصبانیت شخصی از نفوذ ایران است.

وی به شکست ترامپ در اجماع جهانی علیه ایران اشاره کرد و گفت: افکار عمومی همراه ایران بوده و سخنرانی مفتضحانه ترامپ نتیجه معکوس خواهد داد و حتی مخالفان جمهوری اسلامی به این دلیل که ترامپ واژه جعلی خلیج عربی را به کار برد، خشمگین و ناراضی هستند.

تحلیلگر مسائل بین الملل موضع گیری صریح و منطقی اتحادیه اروپا، چین و روسیه نسبت به اظهارات سخیف ترامپ را نشان دهنده تنهایی و انزوای آمریکا برشمرد و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی، بحرین و امارات از سخنرانی ترامپ استقبال کردند هر چند که با توجه به تبعیت این رژیم ها از آمریکا چنین موضع گیری دور از ذهن نبود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز افزود: ایران در آینده حضور پررنگ تری در منطقه خواهد داشت و سطح برد موشک ها و توان دفاعی را افزایش خواهد داد.

سیاست های آمریکا در دوران ترامپ با بن بست مواجه خواهد شد

هانی زاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره احتمال استیضاح و برکناری ترامپ پس از سخنرانی فاجعه بار تصریح کرد: چنین اقدامی به کنگره آمریکا و مخالفان ترامپ بازمی گردد و چه بسا در مسیر ریاست جمهوری ترامپ و سیاست های پیش روی آمریکا بن بست هایی دیده شود چرا که وی توان ریاست کشوری همچون آمریکا را ندارد.

وی ابراز داشت: سخنرانی ترامپ و پاسخ رییس جمهور کشورمان تقابل حق و باطل است به این مفهوم که ایران سیاست های خاص خود را داشته و از همه ملت های مستضعف حمایت کرده و در حمایت از فلسطین عقب نشینی نخواهد کرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: با خروج آمریکا از برجام هیچ ضرری متوجه ایران نخواهد شد بلکه خود آمریکا منزوی تر می شود./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات