۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۳۱۶۰۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

چرخ اقتصاد کشور را نیروی انسانی می چرخاند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه چرخ اقتصاد کشور را نیروی انسانی می چرخاند، گفت: با فرهنگ سازی و تبیین ارزشهای دینی باید خانواده ها را به فرزند آوری تشویق و جلوی معضل کاهش جمعیت گرفته شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: در جامعه امروز باید در جهت تقویت و تبیین فرهنگ دینی گام برداشت.

وی با اشاره به اهمیت کانون خانواده و مصون سازی این نهاد مقدس در برابر آسیب های اجتماعی افزود: با تبیین مسؤولیت ها در خانواده باید جلوی ورود آسیب های اجتماعی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم آمار طلاق رو به افزایش بوده و زاد و ولد کاهش یافته است، عنوان داشت: کاهش جمعیت از جمله تهدیداتی است که متوجه جامعه ما می باشد.

وی اظهار داشت: برای رشد و پیشرفت کشور همواره نیازمند نیروی فکری جوان و توانمند هستیم و باید زمینه بصیرت بخشی و آگاه سازی خانواده ها فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه عنوان داشت: متأسفانه در برخی جاها نیروی کار در اختیار نداریم و مجبور هستیم که از نیروی کار دیگر کشورها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه چرخ اقتصاد کشور را نیروی انسانی می چرخاند، خاطرنشان کرد: با بصیرت بخشی در زمینه افزایش زاد و ولد و تربیت نیروهای انسانی مؤمن، کارآمد، انقلابی و توانمند می توان در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی به شکوفایی رسید.

نماینده ولی فقیه در لرستان مباهات به امر فرزند آوری، ازدواج و تعلیم و تربیت دینی و انقلابی را از مهم ترین مواردی خواند که در عرصه فرهنگی باید قلم زد و با بصیرت بخشی انجام وظیفه کرد.

وی با تأکید بر ضرورت حاکم کردن فرهنگ اسلامی در خانواده ها اظهار داشت: فرهنگ سازی لازمه تقویت و تحکیم بنیان خانواده و مصون سازی این نهاد در برابر آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه فضای مجازی، اعتیاد، بیکاری، نداشتن سعه صدر، تحمل نکردن زن و شوهر در خانواده ه، مشاوره غلط دادن، دخالت در امور خانواده ها را از آسیب های دیگری خواند که در شبیخون فرهنگی خانواده های ایرانی و اسلامی را تهدید می کند و بیان داشت: در این زمینه ها نیازمند بحث و ارائه راهکارهای اساسی است.

وی با تأکید بر اینکه باید شاخص های خانواده اسلامی ایرانی را بیان کنیم، افزود: خانواده ایزانی بر پایه صفا، صمیمیت، مهربانی استوار است و در فرهنگ اسلامی طلاق نکوهش شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: با تبیین مسؤولیت سنگین مادران، فرزند پروری، اکرام بر فرزند، تعلیم علوم و فنون اسلامی بر فرزند و مطابق با فرهنگ زمانه لازمه تربیت فرزندان و ایجاد استحکام درونی خانواده است./9459/پ202/ب1

 

ارسال نظرات