۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۳۱۵۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا در برابر ملت ایران خوار و ذلیل شده است

نماینده مجلس خبرگان سپاه را پشتوانه امنیت، عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و گفت: اظهارات سخیف ترامپ در مورد سپاه پاسداران، اتهاماتی بی پایه و اساس بود که به تحریک صهیونیست ها و رژیم آل سعود علیه این نیروی انقلابی بیان شد.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با محکوم کردن سخنان رییس جمهور آمریکا در خصوص ایران اسلامی، آن را نتیجه شکست های متعدد سیاست های آمریکایی ها در منطقه و سایر نقاط جهان دانست.

وی با بیان این که امروز آمریکایی ها در برابر ملت بزرگ ایران خوار و ذلیل شده اند، افزود: این خیلی طبیعی است که رییس جمهور آمریکا این گونه در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موضع می گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آمریکا به خیال خام خود فکر می کرد به راحتی می تواند به اهداف و برنامه های خود در منطقه دست پیدا کند، تصریح کرد: آنها با به وجود آوردن گروه های تروریستی همه توان خود را برای نفوذ و سلطه بر ایران اسلامی به کار گرفتند، اما با ایستادگی و مقاومت ملت های منطقه شکست خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که آمریکایی ها حمایت های گسترده ای از داعش و دیگر گروه های تروریستی منطقه انجام دادند، افزود: آنها حتی به بهانه مبارزه با این گروه های تروریستی با همکاری برخی همپیمانان منطقه ای و غربی خود جبهه ای را تشکیل دادند که به اصطلاح برای مبارزه با داعش بود، اما در عمل از این گروه های تروریستی حمایت لجستیکی می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکایی ها قبل از اعلام موضع گیری رسمی ترامپ مدتی بود که هر روز به بهانه های مختلف در رسانه های خود به اظهار نظر در این خصوص می پرداختند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال عکس العمل جمهوری اسلامی ایران بودند، اما با مقاومت و موضع گیری سخت ملت ایران مواجه شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که ملت بزرگ ایران اسلامی 38 سال است که ثابت کردند اهل باج دادن نیستند، بیان داشت: این ملت همه تحریم ها، سختی ها و مشکلات به وجود آمده در سال های پس از پیروزی انقلاب را  تحمل کرده اند و امروز روی پای خود ایستاده اند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که ملت ایران اسلامی به هیچ عنوان زیر بار زور و زیاده خواهی نخواهند رفت، تأکید کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در 38 سال اخیر ثابت کردند که در برابر مشکلات و سختی ها کوتاه نخواهند آمد و تا آخرین لحظه پای آرمان های اسلام و انقلاب خواهند ماند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رییس جمهور جدید آمریکا گویا حافظه تاریخی اش دچار مشکل شده است، افزود: خوب است کمی تاریخ را مطالعه کند با بفهمد که در تاریخ ملت ایران هیچ سازش و مسامحه کاری با دولت آمریکا وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که آمریکایی ها با تبلیغات و بیان این مسأله که برجام منافع ملی آنها را تهدید می کند دوباره تلاش می کنند تا امتیاز جدیدی را از ایران اسلامی بگیرند، گفت: اما آنها باید بدانند که برجام به هیچ عنوان قابل مذاکره و پیوست جدید نیست و ملت ایران دیگر زیر بار مسأله جدیدی نخواهند رفت.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود به تحریم سپاه از سوی آمریکایی ها اشاره کرد و با بیان این که این اقدام آمریکایی ها نشان از عمل نفرت آنها با ملت ایران است، گفت: سپاه یک مجموعه نظامی و سازمان نیست بلکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدنه عمومی جامعه است و هر ایرانی خود را یک سپاهی می داند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خود آمریکایی ها در این دو روز اخیر به خوبی از محبوبیت سپاه در دل ملت ایران پی برده اند، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ منافع انقلاب و ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان این که سپاه بخشی از ملت بزرگ ایران است و تضعیف سپاه به معنای تضعیف انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز ملت بزرگ ایران با اقتدار در برابر کسانی که بخواهند سپاه را تضعیف کنند خواهند ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که همان طور که امام راحل فرمود اگر سپاه نبود، کشور نبود، افزود: ملت بزرگ ایران این سخنان مهم امام راحل فرموش نکرده اند، ملت سپاه را از جان خود عزیزتر می شمارد و همچون مردمک چشم خود و حتی بهتر از چشم خود از سپاه و بسیج حفاظت، حمایت و حراست خواهد کرد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی می خواهند ملت ها و کشور ها، ضعیف و تو سری خور و تحت اراده ی آنها باشند، افزود: اما ملت ایران در 38 سال اخیر ثابت کرد که نمی تواند این گونه باشد چون مبنا و اصل انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و استکبار بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زوزه کشیدن ترامپ، نوعی آزمایش کردن ملت بزرگ ایران بود، گفت: ملت با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی نیز پاسخ کوبنده ای به اظهارات سخیف و زشت آمریکایی ها دادند.

وی با بیان این که آمریکایی ها دیدند ما قدری در قضیه برجام کوتاه آمدیم امروز تلاش می کنند توقعاتشان را از ملت ایران بیشتر کنند، افزود: مذاکره کردن واقعاً اشکالی نداشت، اما کوتاه آمدن در مذاکره اشکال داشت و دیگر اینکه ذوق زدگی نشان دادن در مذاکره، موجب زیاده خواهی دشمن می شود و موجب شده امروز آمریکایی ها طلبکارانه در برابر ملت ایران سخن می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ما در مذاکرات از غنی سازی بالای 20 درصد به سه و نیم درصد قانع شدیم، گفت: اما آنها به هیچ یک از تعهدات خود در موضوع برجام عمل نکردند.

وی با اشاره به این که آمریکایی ها در حالی خود را ظاهراً پایبند به برجام می دانند که هر روز تحریم های جدیدی را علیه ملت ایران وضع می کنند، افزود: همه اقدامات دو سال اخیر آمریکایی ها علیه ملت ایران نقض کامل روح و جسم برجام بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود سپاه را پشتوانه امنیت، عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: اظهارات سخیف ترامپ در مورد سپاه پاسداران، اتهاماتی بی پایه و اساس بود که به تحریک صهیونیست ها و رژیم آل سعود علیه این نیروی انقلابی بیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود امروز عراق و سوریه تحت اشغال کامل تروریست های مورد حمایت آمریکا و آل سعود قرار داشت، خاطرنشان کرد: سپاه با تشکیل جبهه مقاومت در منطقه توطئه ها و برنامه های آمریکا، صهیونیست ها و آل سعود را خنثی کرد.

وی با بیان این که ایران اسلامی منافع آمریکایی ها در منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است، گفت: امروز هر جا آمریکایی ها تلاش می کنند در آنجا نفوذ کنند با سد محکمی به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که دلیل اصلی توسعه و شکل‌گیری اسلام در منطقه سپاه و بسیج مستضعفان هستند و طبق فرموده امام راحل اگر سپاه نبود کشورهم نبود، افزود: ترامپ سپاه را یک جریان تروریستی خواند که این سخنش مضحک و خنده‌دار است و استکبار جهانی از روی استیصال و ناچاری و درماندگی در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران به این حرف‌ها افتاد./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات