۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۳۱۵۸۷
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه خبر داد؛

خدمت رسانی طلاب به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از حضور طلاب در موکب ها و ایستگاه های صلواتی در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: طلاب در این ایام به مدت ده روز در موکب ها و ایستگاه های صلواتی حضور یافته و به زوار سیدالشهدا خدمت رسانی می کنند.
حجت الاسلام سید محمدحسین ضیغمیان

حجت الاسلام سید محمد حسین ضیغمیات رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، برگزاری مراسم اربعین حسینی را بیانگر عظمت مکتب حسینی در نزد مسلمانان جهان دانست و ابراز داشت: حضور میلیونی مسلمانان در ایام اربعین حسینی نشان دهنده عمق عشق و ارادت به امام حسین (ع) و زنده بودن فرهنگ عاشورایی در میام مسلمانان است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه اظهار داشت: با وجود هجمه های دشمنان و تلاش آنها برای کمرنگ کردن باورهای دینی و مذهبی مسلمانان، هر ساله شاهد خیل مشتاقان ابا عبدالله الحسین (ع) در مراسم پیاده روی اربعین حسینی هستیم.

وی تصریح کرد: عاشقان و شیفتگان مکتب سیدالشهدا (ع) در این ایام در پی خدمت به زائران عتبات عالیات بوده و خدمت به زائران را افتخاری بزرگ می دانند بنابراین هر ساله شاهد شکل گیری موکب ها در داخل خاک کشور و در کشور عراق برای پذیرایی و اسکان زائران هستیم.

حجت الاسلام ضیغمیان با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) مطرح کرد: امام راحل فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است بنابراین با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی باید از این فرصت در جهت جلب و جذب آحاد مردم به اندیشه های اصیل و ناب اسلامی بهره برد، در همین راستا از طلاب و مبلغان معارف اسلامی برای حضور در موکب های استان کرمانشاه دعوت بعمل آمده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه بیان داشت: طلاب در این ایام به مدت ده روز در موکب ها و ایستگاه های صلواتی حضور یافته و به زوار سیدالشهدا (ع) خدمت رسانی می کنند.

وی در ادامه عنوان داشت: طلاب علاقه مند در موکب ها و ایستگاه های صلواتی که از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی برپا می شود مستقر خواهند شد.

حجت الاسلام ضیغمیان تأکید کرد: برخی طلاب که به زبان عربی تسلط دارند در موکب های خارج از مرز تا کربلای معلی مستقر می شوند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه یادآور شد: طلاب مستقر در موکب ها و ایستگاه های صلواتی به شبهات شرعی زوار پاسخ داده و معارف دینی را تبلیغ می کنند، از دیگر فعالیتهای این طلاب برپایی نمازهای جماعت و آشنا ساختن افراد با دین مبین اسلام و اندیشه های اسلام ناب محمدی خواهد بود.

حجت الاسلام ضیغمیان در پایان ابراز داشت: طلاب با حضور در ایستگاه های صلواتی به خدمت رسانی به زوار از جمله توزیع چای و غذا و واکس صلواتی و دیگر خدمات می پردازند./8571/ت302/ب1

ارسال نظرات