۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۵۷۳
معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام:

روحیه مطالبه گری باید در طلاب پرورش یابد

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام گفت: یکی از راه هایی که سبب ارتقای سطح کیفی طلاب در مدارس می شود القای روحیه مطالبه گری به آنهاست و تلقین این جرأت که از مسؤولان مطالبه گر باشند خود سبب میدان دادن به طلاب برای ورود به جامعه و تبلیغ دین الهی است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام، امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، ضمن تسلیت به مناسبات ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام همواره یکی از مدارس علمیه پویا بوده است.

وی افزود: در سنوات گذشته تنها طلاب در سطح یک در استان مشغول به تحصیل بودند که به همت علمای این استان و وجود اساتید کارکشته و مجرب اکنون طلاب در این مدرسه تا سطح سه طلاب قادر به تحصیل هستند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: مدرسه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام اهتمام ویژه ای به مباحث آموزش و تربیت طلاب دارد و می کوشد تا با تربیت طلابی انقلابی و بصیرتی سربازانی لایق برای امام عصر(عج) به جامعه معرفی کند.

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام ابراز داشت: با توجه برنامه های شورای عالی حوزه در زمینه آموزش تمام تلاش خود را چه مسؤولان چه اساتید و طلاب به کار گرفته اند تا از نظر کیفی ارتقای چشمگیری در مبحث آموزش و پرورش طلاب صورت پذیرد.

وی ادامه داد: یکی از راه هایی که سبب ارتقای سطح کیفی طلاب در مدارس می شود القای روحیه مطالبه گری آنهاست و تلقین این جرات که از مسؤولان مطالبه گر باشند خود سبب میدان دادن به طلاب برای ورود به جامعه و تبلیغ دین الهی است.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه نشاط طلاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در کنار مباحث آموزشی برای اینکه طلبه روحیه لازم را برای فراگیری علم داشته و استوار در این مسیر قدم بگذارد باید تلاش شود تا برنامه های نشاط آور مثل برنامه های ورزشی و اردوهای زیارتی نشاط را در کنار آموزش برای طلاب فراهم کنیم.

این مدرس حوزه تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که برای طلاب از طرف معاونت آموزش در نظر گرفته شده است برگزاری دوره های آموزشی فضای مجازی برای فراهم کردن زمینه ورود آنها به این فضای مهم در عصر کنونی است.

وی اضافه کرد: امروزه فضای مجازی جای فضای حقیقی را گرفته است و می توان به جرات گفت قدرت و بُرد فضای مجازی از دنیای حقیقی بیشتر و تهدیدات آن بسیار خطرناک تر است.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه یکی از مطالبات رهبری ورود طلاب به فضای مجازی است، عنوان داشت: قبلا منابر جایگاه تبلیغ دین و معارف اهل بیت عصمت(ع) بود اما با فراگیر شدن فضای مجازی منابر محدود شده و دستگاه های تبلیغی دشمن و معاندان دین از طریق فضای مجازی در حال پیاده ساختن نقشه های شوم خود برای دور کردن مردم از باورهای دینی است.

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام تصریح کرد: طلاب باید با ورود به فضای مجازی و ارائه برنامه های کابردی و مفید در این فضا هجمه های فرهنگی دشمن که بسی خطرناک تر از هجمه نظامی است را دفع کنند و از این فضا در راستای تبلیغ دین نهایت استفاده را ببرند.

وی بیان داشت: در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهر ایلام طلاب به صورت خودجوش وارد این فضا شده و تبلیغ دین و پاسخگویی منطقی و عقلی همراه با اخلاق حسنه را در دستور کار خود قرار داده اند.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: مشکلاتی وجود دارد که ان شاء الله با همت همه دست اندرکاران حوزه چه در سطح استان و چه در سطح کشور حل خواهد شد تا ما شاهد پویایی و بالندگی هرچه بیشتر مدارس علمیه که صادر کننده مبانی اهل بیت(ع) هستند، باشیم./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات