۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۳۱۵۶۲
مدیر حوزه علمیه زینبیه شهرستان ایوان:

مهم ترین وظیفه مبلغان خودسازی و تبلیغ دین است

مدیر حوزه علمیه زینبیه شهرستان ایوان گفت: مسؤولیت های حوزه های علمیه بسیار سنگین و حیاتی است؛ چرا که مردم در زمان غیبت امام زمان(عج) علما را جانشین اهل بیت می دانند و نیازهای دینی خود را از آنها می خواهند.
تبلیغ دین

ثریا عابدی، مدیر حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایوان، امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: مهم ترین وظیفه مبلغین خودسازی و تبلیغ دین است.

وی افزود: مسؤولیت های حوزه های علمیه بسیار سنگین و حیاتنی است چرا که مردم در زمان غیبت امام زمان(عج) علما را جانشین اهل بیت می دانند و نیازهای دینی خود را از آنها می خواهند.

عابدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مبلغین پیام رسانان اسلام  هستند پس باید تمام تلاش های خود را در راستای معرفی اسلام ناب محمدی به انجام رسانند لذا نباید تنها به سخنرانی اکتفا کنند بلکه باید خود را به گونه ای پرورش دهند که آثار عملی دین در رفتار و کردارشان به خوبی مشخص شود تا بهانه ای به دست دشمنان و شبهه افکنان و دشمنان مدرسه اهل بیت علیه السلام ندهند.

مدیر مدرسه زینبیه(س) ایوان ابراز داشت: در ایام سوگواری سالار شهیدان طبق هماهنگی که با سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت مبلغین روستاها و سطح شهرستان با دعوت از بانوان اقدام به برگزاری مراسم عزای سالار شهیدان نمودند که این مراسم که در 8 روستا، امامزاده سید عبدالله و هیات های مذهبی اجرا شد.

وی ادامه داد: مبلغین اعزامی از سوی سازمان تبلیغات و خود طلاب خواهر به سخنرانی، پاسخ به سوالات شرعی، مشاوره، قرائت زیارت عاشورا  و مداحی پرداختند که این مراسمات که با استقبال مردم همراه بود.

عابدی به مقوله مهم تبلیغ توسط طلاب اشاره کرد و گفت: تبلیغ ولایت و رهبری از وظایف مبلغین است روحانیان و مبلغین دینی باید مردم را با جایگاه ولایت و رهبری بیشتر آشنا کنند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: مبلغین مشکلاتی را که مردم سایر کشورها به واسطه نداشتن  رهبری فقیه با آن مواجه هستند را به مردم بنمایانند و برای انجام این وظیفه خطیر هر مبلغی طبق دستور قرآن باید ایمان و آگاهی، صبر، قاطعیت، استواری، دلسوزی، مهرورزی و حسن خلق داشته باشد.

مدیر مدرسه زینبیه(س) ایوان اضافه کرد: اصل اول در زندگی یک طلبه بلکه یک مسلمان معرفت به امام خویش است؛ با نگاه به واقعه کربلا می فهمیم که تاریخ تکرار نمی شود ولی تجربیات و اتفاقات آن تکرار می شود.

وی تصریح کرد: یک طلبه موفق کسی است که در زندگی خود جهت گیری درستی ایجاد کند و این برمی گردد به همت تلاش طلبه در زمینه کسب تقوا و تهذیب نفس.

عابدی در پایان گفت: طلاب مدرسه علمیه زینبیه شهرستان ایوان همواره در مسیر تبلیغ و ترویج دین و معارف بلند اهل بیت تلاش داشته و در این مسیر استوار و ثابت قدم بوده اند./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات