۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۵۳۱۵۵۶
آیت الله شفیعی:

عدالت به معنای یکسانی همگان نیست

آیت الله شفیعی با بیان اینکه معنای عادل بودن یکسان قرار دادن همه افراد نیست، گفت: عدالت به معنای آن است که به هر انسانی به اندازه استحقاقش دهیم طوری که به کسی ظلم وارد نشود.
آیت الله شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته، در جمع عزاداران حسینی در بیت معظم له ابراز داشت: رسول خدا(ص) می فرماید در روز قیامت که تنها سایه الهی وجود دارد امام عادل، جوان رشد کننده در چارچوب عبادت خدا، صدقه دهندگان، خاضعان و خاشعان، عابدان خداوند، دل بستگان به عبادت خداوند در مساجد و بی اعتنایان به وسوسه های شیطانی و خواسته های نامحرمان در مساجد در سایه عرش الهی قرار دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معنای عادل بودن یکسان قرار دادن همه افراد نیست، افزود: عادل به معنای آن است که به هر انسانی به اندازه استحقاقش دهیم طوری که به کسی ظلم وارد نشود؛ از این رو امام عادل باید به عدالت رفتار، آشنا به احکام، رئوف و حریص بر حفاظت از بیت المال باشد.

این عالم دینی با توصیه جوانان به صرف قوای خود در راه طاعت و عبادت خداوند، خاطرنشان ساخت: بهترین زهد و تقوا، زهد و تقوای پنهانی است چرا که برای خداوند بوده و در خفا صورت می گیرد.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه براساس روایات عبادت های واجب به صورت علنی و عبادت های مستحب به صورت مخفیانه صورت گیرد، تصریح کرد: بهترین و صحیح ترین دوستی، دوستی در راه خدا است تا ثابت شود دوستی ها براساس نیازهای مادی، جاه و مقام، قدرت و تملق نیست و به عبارت دیگر اظهار دوستی و دوست داشتن بر تداوم دوستی ها تأثیر به سزایی دارد.

وی در پایان گفت: یوسف(ع) در برابر وسوسه های زنانه به خداوند پناه برد و پاداش چنین ایستادگی و پناه به خداوند، ریاست و رهبری جامعه عصر خود بود./9456/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات