۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۳۱۵۵۲
حجت الاسلام تقوی:

عجله ضد ارزش است

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه عجله یک ضد ارزش است، گفت: عجله ضد ارزش بوده و حتما پشیمانی به همراه خواهد داشت، چه بسا اگر در واقعه عاشورا یزیدیان عجله نمی کردند، امام حسین(ع) شهید نمی شد و خاندان پیامبر(ص) به اسارت نمی رفتند.
حجت الاسلام تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام تقوی صبح امروز در مصاحبه با رادیو خراسان گفت: عجله از اموری است که در زندگی انسان نهادینه شده است.

وی با طرح این سوال که آیا شارع مقدس و آموزه های دین عجله را پسندیده می داند یا خیر، افزود: در بعضی امور مثل نماز و روزه و سایر عبادات شارع مقدس، عجله را پسندیده می داند ولی در بعضی امور این مساله را به شدت مذمت کرده است.

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: امام علی(ع) می فرماید: کسی که در کارها عجله دارد، میوه نارس را از درخت می چیند.

وی ابراز داشت: در کلام معصومین بارها بیان شده عجله نکردن و با صبر و حوصله جلو رفتن سبب موفقیت خواهد بود و داشتن عجله نافرجامی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام تقوی خاطر نشان کرد: عجله ضد ارزش است حتما پشیمانی به همراه خواهد داشت، چه بسا اگر در واقعه عاشورا یزیدیان  عجله نمی کردند، امام حسین(ع) شهید نمی شد و خاندان پیامبر(ص)  به اسارت نمی رفتند.

این استاد اخلاق یادآور شد: در فضای مجازی نرم افزارهای تلگرام، اینستاگرام و... بسیار خطرناکند چه بسا با عجله بدون دقت در انتشار مطالب باعث بی آبرویی کسی بشویم، ضمن اینکه این نرم افزار با توجه به عواقب سوئی که دارند سبب دور شدن و سست شدن پایه های خانواده و اجتماع خواهد شد.

حجت الاسلام تقوی در پایان گفت: کاری کنید که اعمالتان سبب و راهی به سوی جهنم نشود./۹۷۰۵/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات