۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۳۱۵۴۲
حجت الاسلام برادران:

شهادت طلبي در کشور مرهون تفكر ولايي است

كارشناس مذهبي رسانه ملي، گفت: شهادت طلبي در كشور مرهون تفكر ولايي ما است و اگر ولايت از ما گرفته شود شهادت هم از ما گرفته خواهد شد.
حجت الاسلام  محمد رضا برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد رضا برادران، شنبه شب در جلسه بصيرتي كه در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار شد، دينداري در دوره آخرالزمان را سخت و دشوار خواند و گفت: روايت است اگر كسي يك دهم دين خود را در آخر الزمان حفظ كند رستگار است كه اين نشانه سختي حفظ دين است.

وي، انقلاب اسلامي ايران را  عصاره اولياء و انبياء و علما و صلحا و شهدا دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد براي رسيدن به تمدن ناب اسلامي و حيات اسلامي به پنج مرحله،  انقلاب اسلامي، نظام اسلامي، دولت اسلامي، جامعه اسلامي و تمدن اسلامي است نياز است كه از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون هنوز در مرحله سوم آن قرار داريم.

حجت الاسلام برادران، از هواي نفس، طاغوت و شيطان به عنوان سه عامل اصلي سقوط اصلي انسان در قرآن نام برد و عنوان كرد: از اين سه عامل، دو عامل در زمان ظهور امام زمان(عج) نابود مي شود اما همان يكي نيز سبب مي شود خوب و بد وجود داشته باشد و حتي امام زمان(عج) توسط يك زن به شهادت مي رسد.

به گفته وي، امروز كه نفس و طاغوت كه در راس همه آنها استكبار و شيطان با تمام وجود به صحنه آمده اند دينداري سخت است، چرا كه آزارهايي كه اينها دارند بيشتر و فعالتر از گذشته است و اگر درك درستي از آن داشته باشيم برخي از ريزش ها سبب تأثر انسان نخواهد شد چونكه ضعيف هستند و بايد بريزند.

كارشناس مذهبي برنامه آفتاب شرقي گفت: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، حب به دنيا، حب به غذا، حب به شهوت، حب به زن و حب راحت طلبي شش وسيله اي است كه بشر با اين ابزارها خدا را معصيت مي كند.  

وي راحتي را خوب، اما راحت طلبي را مردود خواند و افزود: راحت طلبي داراي علامت است و اگر انسان احساس كرد مهمترين مشغله و فكر و ذهن او تلاش براي راحتي خودش باشد اين راحت طلبي است.

ريشه فرار از جهاد راحت طلبي است

به گفته وي، انسان راحت طلب مجاهد نيست و ريشه فرار از جهاد راحت طلبي است و انسان راحت آمر به معروف و ناهي از منكر هم نيست و جامعه اي كه درآن امر به معروف نباشد دين خود را از دست خواهد داد، راهها نا امن و كسب ها حلال خواهد شد و فرائض اقامه نخواهد شد، چرا كه امربه معروف قلعه اسلام است و عدم انجام آن خسران دارد.

حجت الاسلام برادران، اقتضاعات آخر الزمان را راحت طلبي دانست و عنوان كرد: امروز ابزار راحت طلبي بيشتر از گذشته است، بنابراين به هر ميزان كه راحت طلبي بيشتر شود اگر درست مديريت نشود به همان ميزان فاصله ما با جهاد و امر به معروف و نهي از منكر بيشتر خواهد شد.

وي يكي از آثار شوم راحت طلبي را حب جهل، دانست و اظهار داشت: در روايات جهل نقطه مقابل علم نيست، بلكه جهل نقطه مقابل عقل است و ممكن است يكي عالم باشد اما عاقل نباشد، از اين رو خيلي از افراد هستند كه علم دارند اما عاقل نيستند.

كارشناس برنامه آفتاب شرقي، جوانان را بر مطالعه فرهنگ غرب و راحت طلبي در فرهنگ غرب و دستاوردهاي مدرنيته آن، تأكيد كرد و گفت: 150 سال قبل اولين دانشكده شرق شناسي در غرب تأسيس شد و امروز در خيلي از كشورها از جمله اسرائيل تأسيس شده است به طوريكه 80 درصد كرسي هاي شيعه شناسي دنيا در اختيار صهيونيست ها است و ما را از خود ما بهتر و بيشتر مي‌شناسد.

حجت الاسلام برادران، ادامه داد: اسرائيل سه جلد كتاب در رابطه با شناخت مدرسه فيضيه قم منتشر كرده است كه اطلاعات آن در رابطه با دروس مدرسه فيضيه، درس هاي شلوغ اساتيد و درس خلوت اساتيد و دلايل آن، سابقه مدرسه، و گپ و گفت هاي طلاب و روحانيون به صورت جامع و كامل و دقيق در اين سه جلد كتاب درج شده است.

وي افزود: امروز ما در رابطه با نظام غرب و نظام سلطه اطلاعاتي نداريم،  چرا كه نه تنها دانشگاه و دانشكده،  بلكه يك رشته و يا دو واحد درسي در رابطه با غرب شناسي در دانشگاه نداريم.

به هر ميزان راحت طلبي بيشتر شود اراده انسانها به همان ميزان عقب نشيني مي‌كند

 كارشناس برنامه آفتاب شرقي، گفت: علت دلايل طلاق هاي در اروپا را در فيلم هاي خود بروز نمي دهند و جهان را از دريچه سينما هاليود به ما معرفي مي‌كنند و هرطور دوست دارند معرفي مي كنند و اين در حالي است كه اگر كسي فرهنگ غرب را شناخت متوجه خواهد شد فرهنگ غرب همان فرهنگ راحت طلبي و شهوتراني است.

حجت الاسلام برادران، گفت: به هر ميزان راحت طلبي بيشتر شود اراده انسانها نيز به همان ميزان عقب نشيني مي‌كند، از اين رو يكي از اتفاقاتي كه در راحت طلبي رخ مي دهد اين است كه انسان حوصله فهميدن را ندارد، چرا كه عقل انسان يكي از اعضاي بدن است كه بايد از آن كار كشيد و اين قانون كلي بدن است كه اگر از هرعضوي از بدن كار نكشيد بدن او را تغذيه نمي‌كند، بنابراين اگر از فكر انسان كار كشيده نشود تعطيل خواهد شد.

وي با بيان اينكه، راحت طلبي فكر انسان را در برخي از زمينه ها به كار مي‌گيرد و در برخي از زمينه ها به كار نمي گيرد، خاطرنشان كرد: راحت طلبي فكر انسان را در زمينه مصرف گرايي به كار مي گيرند تا اهل انديشه و فكر نباشند تا تفكر انسان تعطيل مي‌شود.

به گفته وي، تمام اراده بشر معطوف به فكر كردن در برخي از زمينه ها است و غفلت از برخي از زمينه هاي ديگر است.

كارشناس برنامه آفتاب شرقي، با بيان اينكه، انسان راحت طلب يقين خود را از دست مي دهد، گفت: تفكر حاصل يقين است، اما زماني كه تفكر به حاشيه مي رود و تعطيل مي شود باورهاي انسان را ضعيف مي‌كند و كسي كه قبلا انقلابي بوده است ضد انقلاب مي شودكه نمونه آن زياد است، در جنگ برخي ها رزمنده بودند و در صف قرار داشتند و درميدان بودند اما بعد از دفاع مقدس عوض شدند.

حجت الاسلام برادران، گفت: برخي كه سالها مجاهدت كرده بودند بعد از اينكه گرفتار راحت طلبي شدند عاقبت زندگي هاي آنچناني آنها در استخرهاي آنچناني به پايان مي رسد، بنابراين تركش راحت طلبي هركس را بگيرد بيچاره اش خواهد كرد.

حب راحت طلبي در زمان ما فقط با محبت به ولايت قابل درمان است

وي افزود: مراقب باشيم تفكر برخي ها تعطيل است و آلزايمر روحي گرفته اند و علت سقوط خواص تعطيلي تفكر است و براي همين است كه حرف هايي مي زنند كه در باور هيچكس نمي گنجد.

كارشناس برنامه آفتاب شرقي، رفاه طلبي را آلزايمر روحي خواند و افزود: امام صادق مي فرمايد، ذهن انسان حريص درگير برخي از مسائل مي‌شود و يقين خود را از دست مي دهد، بنابراين انسان حريص محروم است و  محروم بودن در دو چيز است يكي اينكه هرچه تلاش مي‌كند هيچ وقت مزه راحت طلبي را نمي چشد و دوم اينكه از فكر صحيح نيز محروم مي شود و حب جهل مي شود.

حجت الاسلام برادران، گفت: درمان حب محبت است و محبت با آئين نامه و بخشنامه نابود نمي شود و اگر حب به راحت طلبي سبب جهل شده است يك محبت قوي تر نياز است تا آن محبت را بكشند، بنابراين محبت را با محبت مي توان درمان كرد و عشق را بايد با عشق برتر درمان كرد و حب راحت طلبي در زمان ما فقط با محبت به ولايت قابل درمان است.

به گفته وي، شيعه فرقه ناجي است و تنها فرقه اي كه مي تواند محبت به ولايت داشته باشد شيعه است و تنها كساني كه مي توان در زمان ما دوست داشت 14 معصوم و امام حي و محبين به آنها كه بعنوان ولي هستند و اين محبت مي تواند هر دردي را درمان كند.

كارشناس برنامه آفتاب شرقي، ادامه داد: شهيد حججي نيز از همين راه درمان شد و مطمئن باشيد طي دو روز شكنجه زمان اسارات تا شهادت شهيد حججي اگر باخته بود فيلم آن را منتشر مي كردند و اين در حالي است كه يك لحظه فيلم شهيد حججي را منتشر كردند بيچاره شدند چرا كه محبت به دين و اهل بيت دربرق چشمان شهيد حججي است و اينگونه تصور مي شود كه به جاي اينكه او اسير داعش باشد داعش اسير او است.

حجت الاسلام برادران، يادآور شد: شهادت طلبي در كشور مرهون تفكر ولايي ما است و اگر ولايت از ما گرفته شود شهادت هم از ما گرفته خواهد شد.   

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه چندين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود. /1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات