۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۳۱۵۳۶
امام جمعه شهریار:

انقلاب اسلامی مدیون آموزه‌های امام حسین است

امام جمعه شهریار با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مدیون آموزه‌های امام‌حسین (ع) و حادثه کربلاست گفت: سیدالشهداء(ع) ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان را به ما آموخت.
سالمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام موسی سالمی، امام جمعه شهریار در مراسم عزاداری دهه پایانی محرم که امشب در مسجد المهدی(عج) زاهدان برگزار شد در خصوص آموزه‌های قیام امام حسین(ع) به شیعیان گفت: قیام ‌عاشورا از زمان حضرت آدم تا به الان در تمام دنیا تنها قیامی بوده که یک طرف 30 هزار جمعیت و سویی دیگر 72 تن بوده است.

وی با اشاره به آیه «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبْتُ فِئَةً کَثیرَة» اذعان داشت: امام حسین(ع) به ما آموخت که در مبارزه برای خدا مقدار یاران الهی ملاک ‌نیست و کم بودن لشکریان، تکلیف را از دوش ما بر نمی.دارد.

حجت الاسلام سالمی با بیان اینکه قیام امام خمینی(ره) برگرفته از تعالیم عاشورایی بود گفت: امام راحل در وصیت‌نامه خود بیان کردند که اگر همه مردم عالم علیه ایران برگردند خمینی یک تنه در برابر دشمن می‌ایستد.

وی با اشاره به اینکه در حادثه کربلا بیشترین تفاوت سنی در نیروهای اباعبدالله(ع) دیده می‌شد عنوان کرد: یکی از سربازان حبیب بن مظاهر 90 ساله اهل کوفه و‌ دیگری علی اصغر 6 ماهه بود.

امام جمعه شهریار با بیان اینکه امام حسین(ع) در شب عاشورا حجت را بر همه تمام کرد ابراز داشت: حضرت فرموند هر کس قصد بازگشت دارد می‌تواند برود؛ اینها فقط قصد دارند من را بکشند؛ حضرت حتی راه را هم‌ نشان داد و فرمود از این مسیر بروید تا دست دشمن به شما نرسد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) خواستند تا یاران خود را غربال کنند و افراد پاک و خالص بمانند که از بین 1300 نفر تنها 72 تن از اصحاب باوفا و مخلص ماندند.

حجت الاسلام سالمی با اشاره به سخن امام حسین(ع) در ظهر عاشورا خطاب به لشکریان یزید مبنی بر «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنصُرنی» تصریح کرد: اباعبدالله(ع) فرمود شاید در میان دشمنان یک عده آدم صالح منتظر دعوت من باشند که یکی از آنان حُرّ بود.

وی با بیان اینکه سیدالشهداء(ع) به ما آموخت که مبارزه با دشمن همانند مبارزه در زمین ورزش نیست تصریح کرد: در ورزش همه امکانات باید یکسان باشد اما در مبارزه حق علیه باطل چنین نیست.

امام جمعه شهریار با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی بیان‌ کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند زمانی بود که ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما تمام دنیا علیه ما صدام را حمایت می‌کرد.

حجت الاسلام سالمی در پایان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مدیون آموزه‌های امام حسین(ع) و حادثه کربلاست افزود: سیدالشهدا(ع) ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان را به ما آموخت و‌ ما این پیروزی را مدیون خون پاک سرور و سالار شهیدان هستیم./831/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات