۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۳۱۵۳۴

نگاهی بر اخبار کوتاه دنیای نشر

نقد و بررسی کتاب «میراث روم»، بازدید رئیس نمایشگاه فرانکفورت از غرفه ایران، برگزاری نشست ترویج خواندن و امکان دسترسی اعضای کتابخانه ملی به ۴۷۵ هزار مقاله علمی از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نقد و بررسی کتاب «میراث روم»، بازدید رئیس نمایشگاه فرانکفورت از غرفه ایران، برگزاری نشست ترویج خواندن با موضوع «سیاست‌گذاری و ترویج خواندن» و امکان دسترسی اعضای کتابخانه ملی به  ۴۷۵ هزار مقاله علمی از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.

کتاب «میراث روم» روی میز منتقدان

نشست نقد و بررسی کتاب «میراث روم» نوشته ایمان منسوب بصیری روز سه شنبه ۲۵ مهر در قالب نشست هفتگی شهر کتاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

این کتاب به تازگی توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده که به تاریخ ادبیات ایتالیا از روم باستان تا عصر نوزایی می‌پردازد. این اثر آگاهی‌های بایسته درباره‌ شهر آیینی روم باستان از روزگاران کهن تا زمان فروپاشی جمهوری یعنی عصر زرین ادبیات لاتین و همچنین ادبیات نوظهور ایتالیا از سده‌ دوازدهم میلادی تا روزگار نوزایی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

نشست نقد و بررسی این کتاب با حضور و سخنرانی محمدحسین رمضان کیایی، سید محمدحسن جلیلی و نویسنده اثر همراه خواهد بود.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه شنبه ۲۵ مهر از ساعت 16 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 رئیس نمایشگاه فرانکفورت از غرفه ایران بازدید کرد

 یورگن باس رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت با حضور در غرفه ایران در محل این نمایشگاه از فعالیت های ایران در این دوره از نمایشگاه بازدید کرد و با ناشران ایرانی به گفت و گو پرداخت.

باس که طراحی غرفه ایران نظرش را جلب کرده بود از حضور ناشران مطرح ایرانی در نمایشگاه نیزتشکر کرد.

در این میان مدیران و نمایندگان نشر نگاه، ثالث، مروارید، شمع و مه، هرمس، پیدایش و... به معرفی آثار خود به وی پرداخته و برخی از ناشران نیز آثار خود را به وی هدیه دادند.

در این دیدار امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیر غرفه ملی ایران با ارائه کاتالوگ نمایشگاه کتاب تهران به وی از باس برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آتی دعوت کرد.

شصت و نهمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت (23 مهر) به کار خود پایان می‌دهد.

سیاست‌گذاری موضوع شصت و چهارمین نشست ترویج خواندن

 شصت و چهارمین نشست ترویج خواندن با موضوع «سیاست‌گذاری و ترویج خواندن» میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

محمود مروج و سیدمهدی میرحسینی سخنرانان شصت و چهارمین نشست ترویج خواندن هستند.

قرار است این کارشناسان دوشنبه 24 مهر در جمع مربیان، فعالان حوزه‌ی کودک و نویسندگان درباره‌ سیاست‌گذاری‌های لازم در این حوزه سخن بگویند.

گفتنی است که کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ماه موضوع ترویج خواندن را با حضور صاحب‌نظران عرصه‌ هنر و ادبیات به بحث می‌گذارد.

کتابخانه‌ تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک شامران، واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، پلاک ۲۴، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز 24 مهر 1396 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

امکان دسترسی اعضای کتابخانه ملی به بیش از ۴۷۵ هزار مقاله علمی فراهم شد

امکان دسترسی رایگان اعضا کتابخانه ملی ایران به پایگاه سیویلیکا برای مشاهده متن کامل مقالات این پایگاه، در داخل تالارهای کتابخانه ملی فراهم شده است و اعضا از طریق سیستم‌های جستجو در تالار رقمی و یا با اتصال به شبکه Wi-Fi   داخل تالارهای کتابخانه ملی، می‌توانند از این پایگاه استفاده کنند.

 پایگاه سیویلیکا (www.civilica.com) ارائه‌ کننده مقالات کنفرانس‌های تخصصی کشور است که بیش از ۴۷۵ هزار عنوان مقاله علمی پژوهشی داخلی را در اختیار پژوهشگران و دانش‌پژوهان قرار می‌دهد.

 مجموعه سیویلیکا شامل تعدادی از پایگاه‌های علمی پژوهشی است که هر یک تأامین کننده بخشی از نیازهای محققان و پژوهشگران هستند. این مجموعه‌ها علاوه بر سیویلیکا عبارتند از: مرجع کتاب (LIBRARYA): ارائه کننده کتاب‌های الکترونیک زبان اصلی، مقالات کنفرانس‌های خارجی و پایگاه فراخوان‌های علمی پژوهشی کشور./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات