۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۳۱۵۳۳
معاون فرهنگی حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

برگزاری مسابقه کتابخوانی در حوزه علمیه خواهران لرستان

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان از برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب«آئینه تمام نما » در این حوزه علمیه خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ مطالعه بین نسل جوان است.
 مسابقه کتابخوانی

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: نهمین پویش مطالعاتی روشنا با محوریت کتاب«آیینه تمام نما » در حوزه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این طرح مطالعاتی را شناخت و درس آموزي با ابعاد مختلف قيام جاودانه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بیان کرد و درس آموزی از مکتب حسینی لازمه موفقیت در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی در جامعه به ویژه بین نسل جوان است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان خاطرنشان کرد: ترويج فرهنگ كتابخوانی و انس بیشتر طلاب با مطالعه علوم مختلف در کنار دروس حوزه از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

وی با اشاره به اینکه در کتاب «آیینه تمام نما» حكمت هاي ناب واقعه عاشورا از زبان آيت الله حائري شيرازي در هفت فصل به نگارش درآمده است، خاطرنشان کرد: در این کتاب طلاب اهداف و پیام های نهضت عاشورا را فرا می گیرند.

عزیزی بیان داشت: کتاب آیینه تمام نما با محوریت « بينش و بصيرت حسيني، درس هاي عاشورا، عوامل واقعه عاشورا، پيامدهاي واقعه عاشورا در سوگ سيدالشهدا، زيارت امام حسين(ع) و انقلاب اسلامي در پرتو  عاشورا در اختیار طلاب قرار می گیرد.

وی در ادامه ترویج و نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی را امی مهم در جهت ارتقای سطح مطالعه خواند و گفت: امید است با نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد سطعح علمی و بصیرتی نسل جوان و نوجوان باشیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان بیان داشت: بصیرت بخشی و تبیین ارزش های دینی در جامعه به ویژه بین نسل جوان امری مهم در راستای خنثی سازی توطئه های استکبار در جبهه جنگ نرم است./9459/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات