۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۳۱۵۲۳
فرمانده قرارگاه حضرت زینب جبهه مقاومت سوریه:

هدف از ایحاد داعش ناامن کردن مرزهای ایران بود

سردار نوعی اقدم گفت: استکبار اهدافی از جنگ در سوریه داشت که مهمترین هدف ناامن کردن مرزهای ایران، تسلط بر حزب الله و ایجاد امنیت پایدار برای اسراییل بود.
سردار نوعی اقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ سردار رحیم نوعی اقدم، فرمانده قرارگاه حضرت زینب (ع) جبهه مقاومت سوریه عصر امروز در ویژه برنامه «بر مدار زینب(ع) از کربلا تا شام» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سالن شهریار  برگزار شد، اظهار داشت: ادبیات ایران اسلامی در جنگ سوریه برگرفته از ادبیات هشت سال دفاع مقدس، ادبیات عاشورا و ادبیات شهید باکری بوده است، این درحالیست که مخاطبان ما عرب زبان بوده و فرهنگ متفاوتی دارند.
نوعی اقدم افزود: با بکارگیری عشق، اخلاص و صمیمیت توانستیم با برادران سوری تعامل کنیم و این افراد را جذب کردیم و آموزش دادیم و حتی از افراد بیسوادشان هم فرمانده تربیت کردیم.

وی با اشاره به این که ما در سوریه تنها تشکیلاتی هستیم که 1700 افسر ارشد سوریه را آموزش داده ایم، گفت: باید به مربیان شیوه جدیدی را یاد داد تا بهتر بتوانند مخاطبان را تربیت کنند. اینکه در طرف مقابل نمیتوانیم تاثیر بگذاریم و یا طرف مقابلمان تاثیر نمی پذیرد نشان از شعف ماست.

وی افزود: اگر انسانی تربیت کنید که علمش را در مسیر صحیح استفاده کند و تبدیل به یک انسان مجاهد، حسینی، شجاع، آزادی خواه، تلاشگر و عادل شود؛ هنرمند هستید. قلبها دست خداست، اگر از راه خدا وارد شویم قلوب مؤمنین منقلب می شوند و همه چیز در مسیر خودش قرار می گیرد.

نوعی اقدم با بیان این که در صحنه جنگ و نبرد ما پیروز میدان هستیم، ادامه داد: استکبار اهدافی از این جنگ داشت که مهمترین هدف تسلط برسوریه بود. آنها می خواستند مرزهای ایران را ناامن کرده و بر حزب الله تسلط یابند تا اسرائیل از ناامنی در آید.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (ع) جبهه مقاومت سوریه  افزود: دشمنان بهترین و بیشترین امکانات را در این نبرد استفاده کردند؛ ولی نتوانستند به هدف شوم خود برسند. استکبار برای رسیدن به هدف می گفت؛ باید اسد برود ولی امام خامنه ای فرمود؛ اسد باید بماند، آمریکا غلط می کند، بروید به ارتش سوریه کمک کنید.

وی اظهار کرد: در تجزیه و تحلیل پیروزی و شکست مولفه میدانی و نظامی، سیاسی و مولفه عنصر نیروی انسانی وجود دارد که آمریکا و اروپا در هر سه شکست خورده اند. ولی ما با توکل به خدا و توسل به اهل بیت پیروز میدان هستیم.

سردار نوعی اقدم با بیان این‌که در دفاع از نظام و در مقابله با دشمنان باید یارگیری و جذب زیاد داشته باشیم، تصریح کرد: باید به گونه ای باشد که ارتباط بین سنگر علم و دانش با سنگر میدان مقاومت برقرار شود به گونه ای که اگر اینجا به مقام و درجه علمی رسیدیم؛ در میدان مقاومت هم بتوانیم فرماندهی کنیم./۹۳۵/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات