۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۳۱۵۲۰
در اهواز؛

دومین سالگرد سردار بسیجی پاسدار شهید مدافع حرم فاطمی اطهر برگزار می شود

مراسم دومین سالگرد شهادت مدافع حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) سردار بسیجی شهید حمیدرضا فاطمی اطهر در اهواز برگزار خواهد شد.
شهیدفاطمی اطهر۲ شهید فاطمی اطهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین سالگرد شهید مدافع حرم پاسدار بسیجی حمیدرضا فاطمی اطهر در اهواز با حضور خانواده های معظم شهدا، مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، سخنران و مداح این مراسم معنوی، حجت الاسلام میرعلایی و حاج مهدی سلحشور خواهند بود؛ همچنین مجری این برنامه عبدالغفور شیری است.

این مراسم روز دوشنبه مورخ 1 آبان ساعت 20 در منطقه فاز 2 پادادشهر ایستگاه8 مسجد آل محمد(ص) اهواز برگزار می شود.

گفتنی است، در وصیتنامه شهید فاطمی اطهر آنچه که خیلی پررنگ و مهم است مسئله ولایت و پیروی از ولی فقیه و نیز ادامه راه شهادت و جهاد است و به گفته نزدیکان این شهید بزرگوار، وی ارادت خاصی به علمای دین داشت و همواره از سخنان آنها در زندگی خود استفاده می کرد.

شهید فاطمی اطهر با توجه به مسؤولیتی که داشت اجازه نمی‌دادند در جبهه حق علیه باطل و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه حاضر شود، به همین دلیل برای اعزام، مسؤولان را به حضرت زهرا(س) قسم داده بود تا توانست رضایت مسؤولان را برای اعزام بگیرد.

لازم به ذکر است، شهید حمیدرضا فاطمی‌ اطهر(حمید ممبینی)، از شهدای مدافع حرم خوزستان در نوزدهم اردیبهشت ماه سال 1356 در اهواز دیده به جهان گشود و در صبح روز شنبه نهم آبان ماه سال 1394 مقارن با 17 محرم‌الحرام سال 1437 هجری قمری در دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در استان حلب سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید فاطمی‌ اطهر 2 روز بعد از شهادت یعنی در روز دوشنبه 11 آبان ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به استان خوزستان منتقل شد که پس از آیین استقبال مراسم وداع با این شهید والامقام در حرم مطهر حضرت علی بن مهزیار اهواز برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر پاک شهید فاطمی‌ اطهر در صبح روز سه‌شنبه 12 آبان ماه سال 1394 از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز به‌ سمت چهارراه سلمان فارسی برگزار شد.

پس از آیین تشییع پیکر مطهر این شهید به گلزار شهدای اهواز انتقال یافت و سپس کنار مزار شهید فرزاد دره‌اهوازی در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

همچنین آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر پاک این شهید والامقام نماز را اقامه کرد.

از شهید حمیدرضا فاطمی‌ اطهر(حمید ممبینی)، 2 فرزند پسر به ‌نام‌های محمدمهدی و محمدحسین و یک دختر به یادگار مانده است./9453/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات